تبلیغات بدون هزینه باشناسایی توصیه کنندگان

تبلیغات بدون هزینه باشناسایی توصیه کنندگان

براي تبليغات مي توان از راهکار هاي کم هزينه يا بدون هزينه استفاده کرد.يکي از اين تبليغات بدون هزينه شناسايي نوصيه کنندگان است.
حدود دو سال قبل يکي از فراگيراني که در دوره بازاريابي حضور داشت، پيش من آمد و خودش را معرفي کرد و گفت در حوزه طراحي گرافيک کار مي کند.

 

 

پيشنهاد طراحي يک لوگو و کارت ويزيت جديد را دادند و من هم قبول کردم .با رفت و آمد و طرح هاي فراوان بالاخره لوگو مورد نظر طراحي شد و کارت ويزيت من را نيز طراحي و چاپ کردند.در مرحله بعد زحمت طراحي گرافيک سايت آموزش بازاريابي احسان نصيري را کشيدند. همه چيز عالي اجرا شد ،تمام تلاش خود را براي جلب نظر من صورت دادند ،و از همه اين ها مهمتر و جالب تر هيچ مبلغي بابت اين همه زحمت و وقت گذاشتن از من دريافت نکردند!

فکر مي کنيد چه انفاقي افتاد؟

در طي اين دوسال هر جايي که مشاوره بازاريابي دادم و از من سراغ يک طراح گرافيک مطمئن گرفته شد ،من ايشان را معرفي کردم.(و ايشان ده ها و بلکه صد ها برابر هزينه هاي کاري که براي من انجام داد را بدست آورد.)
فرض کنيد براي مسافرت به يک شهر جديد رفته ايد،مي خواهيد براي ناهار به يک رستوران با کيفيت و مطمئن برويد ، به احتمال زياد از يک راننده تاکسي در اين رابطه پرس جو مي کنيد. راننده تاکسي در اينجا يک توصيه کننده است.
توصيه کنندگان : افرادي هستند که مشتريان بالقوه در رابطه با خريد محصول نظرات آن ها را جويا مي شوند و بر تصميم خريد مشتريان تاثير مي گذارند .
شما با شناسايي توصيه کنندگان حوزه کسب و کار خودتان و با معرفي محصولاتتان و تحت تاثير قرار دادن آن ها مي توانيد تبليغات بدون هزينه داشته باشيد و فروشتان را به صورت فوق العاده اي افزايش دهيد

به مثال هاي زير توجه کنيد:

  • *نويسندگان کتاب با ارسال کتاب براي اساتيد آن حوزه مي توانند فروش کتاب خود را بالا ببرند.(انتشارت گاج و قلم چي کتاب هاي خود را به صورت رايگان براي اساتيد ارسال مي کنند)
  • *توليد کنندگان مسواک و خمير دندان با معرفي محصولات جديد خود به دندان پزشکان مي توانند فروش خود را بالا ببرند.(خمير دندان کرست و مسواک اورال بي)
  • *توليد کنندگان لوازم آرايشي مي توانند محصولات خود را به آرايشگران و پزشکان زيبايي معرفي کنند.
  • *فروشندگان پروفيل upvc مي توانند محصولات خود را به فروشندگان يراق آلات معرفي کنند.
  • *رستوران ها و هتل ها با تاثير گذاري بر روي تاکسي هاي سطح شهر(مخصوصا تاکسي هاي فرودگاه ها)مي توانند فروش خود را افزايش دهند.

همين الان فهرستي از افرادي که مي توانند براي محصولات شما نقش يک توصيه کننده را ايفا کنند،بنويسيد و برنامه هاي تبليغاتي خود را براي آن ها طرح ريزي کنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سیزده =