تبلیغات با تلویزیون های مدار بسته
تبلیغات با تلویزیون های مدار بسته

به نظر مي‌رسد تلويزيون‌هاي مداربسته تبليغاتي براي خرده‌فروشان بزرگ وسيله‌اي براي وادار کردن مشتريان به خريد باشد. اين تلويزيون‌ها فروشگاه‌ها را براي شرکت‌هاي عرضه‌کننده کالاهاي مصرفي جذاب‌تر مي‌کند، زيرا آنها مي‌توانند کالاهاي خود را به طور مستقيم براي مخاطباني که جز گوش دادن چاره‌اي ندارند تبليغ کنند.

اين امر به خرده‌فروشان امکان مي‌دهد تبليغات و مشوق‌هاي خود را اداره کنند.

اين تلويزيون‌ها خريداران را آگاه و سرگرم مي‌کند و پس از سرمايه‌گذاري (در حقيقت بزرگ) در شبکه درون فروشگاه، اين شبکه مي‌تواند منبع سودآور درآمد تبليغاتي شود. تاکنون، تلويزيون‌هاي مداربسته فقط براي برخي از خرده‌فروشان در برخي کشورها مفيد بوده است.

فروشگاه آمريکايي وال-مارت که بزرگ‌ترين خرده‌فروشي جهان است، ده سال پيش با همکاري شرکت پرومير ديتايل نت‌ورکس (پي آر ان) استفاده از تلويزيون‌هاي مداربسته را آغاز کرد.

شرکت وال-مارت بزرگ‌ترين شبکه جهان را در اختيار دارد و صفحه‌هاي نمايشي آن در بيش از ????فروشگاه بزرگ آن در آمريکا وجود دارند. پس از آزمايش و خطاهاي بسيار به نظر مي‌رسد. اين شرکت آموخته است چگونه از اين شبکه استفاده کند.

???شرکت از جمله پروکتر اندگمبل (پي‌اند‌جي) ويوني لور، بزرگ‌ترين شرکت‌هاي کالاهاي مصرفي، در تلويزيون‌هاي وال-مارت تبليغ مي‌کنند. (وال-مارت و پي‌آر‌ان درآمد تبليغات را تقسيم مي‌کنند، اما نمي‌گويند چگونه).

يک بررسي در مورد خرده‌فروشان که توسط شرکت مشاوره ديتايل سيستمز ديسرچ انجام شده است، نشان مي‌دهد تلويزيون مداربسته کل فروش را تا ?درصد افزايش داده است.

شرکت وال-مارت تبليغات خود را با يک شبکه آغاز کرد، اما اکنون شش شبکه دارد که موضوعاتي مثل غذا، وسايل الکترونيک و سلامت را در برمي‌گيرد که در صفحه‌هاي نمايش غول‌پيکر در قسمت‌هاي مختلف فروشگاه نمايش داده مي‌شوند. از آنجايي که گستره توجه خريداران کوتاه است، اين شبکه‌ها با شبکه‌هاي تلويزيون معمولي متفاوت هستند.

يک قطعه ??ثانيه‌اي ساخته شده براي تلويزيون بسيار طولاني است. به جز براي افرادي که در صف‌هاي صندوق منتظر هستند. قطعات پنج تا پانزده ثانيه‌اي با يک يا دو پيام موثرتر هستند. تبليغ بي‌وقفه خريداران را کلافه مي‌کند، بنابراين وال‌- مارت تبليغ را با سرگرمي آميخته است. اين سرگرمي‌ها گزارش يا دستور آشپزي است. به طور متوسط مشتريان در هر بار خريد يک دقيقه از برنامه را مي‌بينند.

آنها اگر صداي تلويزيون‌ها بسيار بلند باشد، آزرده مي‌شوند، بنابراين وال- مارت زماني که فروشگاه‌ها زياد شلوغ نيستند صداي آنها را کم مي‌کند.

در انگلستان شبکه مداربسته توسط شرکت تسکو، سومين خرده‌فروشي بزرگ جهان از ابتداي کار اين شرکت به کار گرفته شد. شرکت تسکو پس از راه‌اندازي سيستم فانفار توسط شرکت تبليغاتي جي‌سي‌ديکاکس در به دست آوردن آگهي ناکام ماند و خود را از اين پروژه کنار کشيد.

اما در سال ???? شرکت تسکو از دانهامبي شرکت انگليسي بازاريابي خواست تا تلويزيون‌هاي تسکو را درصد سوپرمارکت آن مجددا راه‌اندازي کند. اکنون پيوند نزديکي بين آنچه در صفحه‌هاي نمايش ظاهر مي‌شود و ديگر آگهي‌هاي تلويزيون‌هاي مداربسته وجود دارد.اين طرح جديد فروش برخي محصولات را تا ??درصد افزايش مي‌دهد.

بيشترين اميد براي تلويزيون‌هاي مداربسته در بازارهاي نوظهور است. در اين بازارها خريداران بيشتر از خريداران در کشورهاي ثروتمند به کالاهاي مصرفي مارک‌دار مشتاق هستند. در ماه نوامبر شرکت پي‌آر‌ان اعلام کرد به شرکت کروفورد دومين شرکت خرده‌فروشي جهان، کمک کرد تا همه سوپرمارکت‌هاي بزرگ خود را در برزيل با تلويزيون‌هاي مداربسته تجهيز کند.

الگوي کسب و کار براي تلويزيون‌هاي مداربسته گوناگون است. برخي اوقات شرکتي مثل پي آر ان پول صفحه‌هاي نمايشي را پرداخت مي‌کند، زمان آگهي‌ها را مي‌فروشد و اکثر درآمد را براي خود برمي‌دارد و مبلغي را به خرده‌فروشي مي‌دهد. گاهي، خرده‌فروش پول صفحه‌هاي نمايش را پرداخت مي‌کند، شرکت ديگري را براي اداره آنها مي‌گيرد و درآمد را براي خود نگه مي‌دارد.

شبکه‌هاي تلويزيون مداربسته براي خرده‌فروشان بزرگ به دليل هزينه نصب صفحه‌هاي نمايش (معمولا ????دلار در هر فروشگاه) و اندازه به روزسازي مهم است. براي زنجيره‌هاي بزرگ خرده‌فروشي جلب آگهي‌دهندگان آسان‌تر است، زيرا آنها قول صفحه‌هاي نمايشي بيشتر در مکان‌هاي بيشتر را مي‌دهند.

اما همه اينها به اشتياق شرکت‌هاي عرضه‌کننده کالاهاي مصرفي به خريد زمان آگهي بستگي دارد.

گرچه ??درصد از اين شرکت‌ها قراردادهاي تلويزيون‌هاي مدار بسته خود را تجديد کرده‌اند، هنوز کاملا در مورد اين ايده مطمئن نيستند.

پل فوکس از شرکت پي‌اند‌جي مي‌گويد: خيلي زود است تا در مورد اين رسانه‌ جديد قضاوت کنيم. بررسي‌ها نشان مي‌دهند سه چهارم از تصميمات براي خريد کالا در درون فروشگاه گرفته مي‌شود، بنابراين تبليغ از طريق تلويزيون‌هاي مداربسته مي‌تواند تغيير بزرگي ايجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =