تاثیررنگ در تبلیغات وفروش بیشتر

تاثیررنگ در تبلیغات وفروش بیشتر

رنگ در تبليغات – رنگ ها بر احساسات ما تاثير مي گذارند، چه متوجه باشيم، چه نباشيم. برخي بيشتر برخي کمتر، اما همگي داراي خصوصيات مخصوص به خويش هستند که بر شيوه احساس و در نتيجه رفتار خريدار اثر مي گذارند.

اگر زبان رنگ ها را بدانيم مي توانيم با استفاده مناسب و بجا از آنها در طراحي تبليغات محصول خود، دکوراسيون فروشگاه، بسته بندي محصولات، طراحي وب سايت کمپاني، طراحي تابلو مغازه و بروشورها نهايت استفاده را از تاثير رواني آنها بر رفتار مصرف کننده ببريم. همانطور که بالعکس اگر از آن غفلت کنيم، ناخواسته از آثار منفي کاربرد غلط آنها متضرر خواهيم شد.

در هر صنعتي، استفاده از تعدادي از رنگ ها مرسوم تر بوده و پيام خاص همان صنعت را منتقل مي کند.با اينکه نحوه اثرگذاري رنگ ها بر همه افراد يکسان نيست اما نمي توان قدرت رنگ ها را ناديده گرفت. اين فقط خصوصيات رنگ ها نيست که ما را مسحور خود مي کند بلکه احساسي است که در مقابل ترکيب رنگ ها به ما دست مي دهد.

بنابراين در انتخاب رنگ ها و چيدن آنها در کنار هم بايد دقت فراوان کرد و فقط به صرف زيبايي از آن استفاده نکرد.تحقيقات نشان مي دهد که يک مشتري در يک شانزدهم ثانيه به يک محصول نگاهي مي اندازد و از کنار قفسه هاي فروشگاه مي گذرد.

پس اگر بتوانيم رنگي را بيابيم که در چشم بزند، او را وادار کرده ايم که با دقت بيشتري نگاه کند.

چون چشم ما به طرف رنگ ها کشيده مي شود. درک عميق تر معني رنگ ها به ما کمک مي کند که ترکيبي مناسب از آنها را انتخاب کنيم .

رنگ در تبليغات – در اينجا به عنوان مثال به مفهوم بعضي از رنگ ها اشاره مي کنيم :

سبز: رنگ حسادت، خوشبختي و هماهنگي

آبي: رنگ آرامش، صلح و اطمينان سازي

قرمز: رنگ اقدام، خشم، عشق، انگيزه و بي حوصلگي

بنفش: رنگ اصالت، معنويت و خلاقيت

سفيد: رنگ خالص، معصوميت و پاکي

مشکي: رنگ جديت، راز و رمز، عزاداري، عاري از زندگي

زرد: رنگ شادي، بشاشيت، خشنودي

نارنجي: رنگ مثبت، احساس و گرما

رنگ در تبليغات – سايه هاي مختلفي از اين رنگ ها مي توانند معاني متفاوتي را خلق کنند. کارشناسان معتقدند استفاده از ترکيب رنگ هاي ساده پيش از آنکه در کاربرد و درک زبان رنگ ها مهارت يابيد، بهتر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =