بر روی آدمهای درست تمرکز کنید
بر روی آدمهای درست تمرکز کنید
یک اشتباه رایج که صاحبان کسب و کارهای کوچک انجام میدهند آن است که نمیتوانند روی بازاریابیشان خوب تمرکز کنند. در نتیجهی آن، فروش یا مشتریان کمی نصیبشان میشود.
موثرترین راه برای افزایش فروش تمرکز بر آدمهایی است که از تامینکنندهی فعلیشان رضایت دارند. وقتی کسی از تامین کنندهی کنونیاش راضی نباشد، خود به خود به تغییر تامین کننده تمایل پیدا میکند. آنها خریدارانی به شدت تشویق شده هستند؛ آدمهای درست باید هدف بازاریابی شما باشند!
به رغم ارزش فوقالعادهی مشتریان بالقوهی ناراضی، اکثر صاحبان کسب و کارهای کوچک خدماتشان را به گروههای کمتر هدفگذاری شده ارائه میکنند. آنها زمان و پولشان را صرف بازاریابی افرادی میکنند که از تامین کنندهی کنونیشان راضی هستند یا هیچ نیاز یا علاقهای به نوع محصولی که آنها میفروشند ندارند. آنها حجم را به ارزش ترجیح می دهند و کیفیت را به کمیت. این بدون آنکه نیاز باشد فقط کارها را دشوار میکند. همچنین نتایج ضعیفی به بار میآورد.
بله، این ایدهی خوبی است که در مورد خدماتتان خبررسانی کنید. در واقع، حیاتی است. هرچند کلید این کار، آن است که تلاشهای بازاریابیتان را تا حد ممکن قدرتمند کنید. و این یعنی بر بهترین مشتریان بالقوه و احتمالی تمرکز کنید… آن افراد ناراضی که آنچه شما فراهم میکنید را میخواهند. این به حاطر آن است که وقتی بر بازاریابی به ناراضیها تمرکز میکنید، نتایج بسیار عالی به دست خواهید آورد.
یک راه برای بازاریابی به ناراضیها آن است که وقتی به دنبال کمک هستند خیلی راحت آنها را پیدا کنید. موتورهای جستجو راهی بی نظیر برای انجام این کار هستند . چون مشتریان احتمالیتان اغلب برای آنچه دقیقا نیاز دارند در اینترنت جستجو میکنند. پس، اگر وبسایتتان را پیدا کنند، شما توجه کسی را از آن خود خواهید داشت که فعالانه و مشتاقانه به دنبال چیزی است که شما فراهم میکنید.
سئوی ارگانیک ممکن است قدرتمندترین راه رسیدن به این هدف برای صاحبان کسب و کارهای کوچک باشد. به طور خلاصه، با بهینه کردن وبسایت و محتوایتان میتوانید به صورت ارگانیک (یا طبیعی) یافتن آنها را آسان کنید. این فرایند چیزی است که انجام دادنش را یاد میگیرید و با استفاده از نرم افزار درست این کار کاملا راحت است. همچنین میتواند فوقالعاده موثر باشد.
تبلیغات بر روی گوگل (یا تامین کنندگان موتور جستجوی دیگر) روش دیگری برای انجام این کار است وقتی که مشتریان ناراضی به دنبال نوع محصول یا خدماتی هستند که شما تامین میکنید. پرداختن بابت نتایج موتور جستجو بسیار سریعتر و آسانتر از به دست آوردن رتبهی بالا در موتور جستجوی ارگانیک است. با وجود این از تبلیغات مرسوم سرمایهگذاری تبلیغاتی بسیار بهتری به حساب میآید که هدفش صنایع خاص یا نواحی جغرافیایی مشخصی است. با تبلیغات مرسوم، شما بر اساس اندازهی مخاطب پول پرداخت میکنید، حتی اگر اکثریت زیادی هرگز تبیغات شما را نبینند یا علاقمند به آن نباشند. لازم است وقتی پولتان را بابت تبلیغات سرمایهگذاری میکنید باهوشتر باشید.
به طور مفید و مختصر: به دنبال ناراضیها باشید. نه بیعلاقهها.

عابدی مدیسه
تحلیل و ارزیابی الگوهای رفتاری در فروش با توجه به نظریه های علم روانشناسی از علاقه مندی های تدریس و تحقیق اینجانب هست و معتقدم بازار امروز به شدت نیازمند نگاهی نو در بازاریابی ،فروش و تجارت نوین و همچنین بازاریابی شبکه ای هست و باید تمرکز و ارایه درخشانی به علاقه مندان به فروش و تجارت داشت چرا که فرآیند فروش نیازمند ارتقای مهارت ها و تکنیک های کاربردی در این عرصه است و آموزش های حرفه ای و کاربردی می تواند رونق بخش سرزمینم و خالق افراد مشتاق و با مهارت عرصه فروش و تجارت باشد.
دیدگاهتان را بنویسید