شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

 بخشهای طرح بازاریابی

نوشته شده توسط در تاریخ مرداد ۲۶, ۱۳۹۸ 237 views

 بخشهای طرح بازاریابی

از آنجایی که طرح بازاریابی یا مارکتینگ پلن یک برنامه نظام مند است بنابراین باید از قسمتهای مشخصی تشکیل شود. هر طرح بازاریابی شامل بخشهای زیر میشود:

تحلیل موقعیت: در این بخش مشخص میشود که طرح بازاریابی مورد نظرتان در چه محیطی اجرا خواهد شد. پس جزئیاتی از وضعیت داخلی کسب و کارتان و عوامل محیطی در این بخش آورده میشود.
اهداف کسب و کار: در اینجا اهداف کسب و کار به روشنی مشخص میشوند تا استراتژی بازاریابی نیز در راستای همان اهداف شکل بگیرد.
اهداف بازاریابی: این اهداف باید ارتباط معناداری با اهداف کسب و کار داشته باشند و به دنبال این باشند که از طریق استراتژیهای بازاریابی به تحقق اهداف کسب و کار کمک نماید.
مشتریهای هدف: به چه کسانی میخواهید کالای خود را بفروشید؟ زن یا مرد؟ چه سنی؟ از چه سطح درآمدی؟ در کدام منطقه جغرافیایی؟
استراتژی: رویکردتان برای رسیدن به اهداف بازاریابی تعیین شده چیست؟ برای مثال باید تصمیم بگیرید که از بازاریابی آنلاین یا آفلاین یا ترکیبی از هر دو استفاده کنید.
تاکتیک: کارهایی که باید جهت برآورده کردن استراتژیها انجام دهید، مشخص میشوند. به طور مثال در صورتی که از استراتژی بازاریابی آنلاین استفاده میکنید میتوانید از بازاریابی محتوا به عنوان یک تکنیک نیز بهره ببرید.
پیامی که میخواهید انتقال دهید: باید براساس مزیت رقابتی و مشتریهای هدفی که دارید انتخاب کنید که میخواهید فعالیتهای بازاریابی شما چه پیامی داشته باشند. برای مثال پیام شما میتواند این باشد که شما محصولات و خدمات لوکس ارائه میدهید.
بودجه: در این بخش تمامی هزینه اجرای همه مراحل برنامه بازاریابی برآورد میشود.
ارزیابی: در این قسمت نحوه ارزیابی دستاوردهای بازاریابی مشخص میشود.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + شش =