
بایدها و نبایدهای یک بازاریابی حضوری
هر کسی در طول زندگی خویش همواره از سه قانون اساسی تبعیت می کند؛ قانون اساسی کشورش، قانون اساسی کارش و قانون اساسی خودش. در اینجا می خواهیم به بررسی قوانین کاری و حرفه ای در شغل بازاریابی حضوری بپردازم.
- یک کارشناس فروش باید بداند که چرا این حرفه را انتخاب کرده است.
- یک کارشناس فروش باید یک الگوی کامل بازاریابی حضوری پیدا کند و تا می تواند خود را شبیه به او کند. در این بین، نباید قدرتها، توانایی ها و خلاقیتهای فردی خود را نادیده بگیرد.
- یک کارشناس فروش باید از قدرت اجرایی بالایی برخوردار باشد و همواره در حرکت باشد.
- یک کارشناس فروش باید یک یادگیرندۀ به تمام معنی باشد و همواره و همیشه چیزی بیاموزد.
- یک کارشناس فروش باید سازمان پذیر باشد.
- یک کارشناس فروش باید مثل یک راه حل دهنده برای عبور از موانع عمل کند.
- یک کارشناس فروشباید همواره تعداد ملاقاتهای روزانۀ خود را افزایش دهد.
- یک کارشناس فروش هر روز در کنار ورزشهای بدنی باید به تمرین و ورزش توانایی های بیانی، رفتاری، فکری و انگیزه ای خود بپردازد.
- یک کارشناس فروش باید از قدرت تغییر و انعطاف پذیری آگاهانه برخوردار باشد.
- یک کارشناس فروش باید شجاع و جسور باشد.
- یک کارشناس فروش باید بداند که مشتری همه چیز او در کار و حرفه اش قلمداد می گردد.
- یک کارشناس فروش باید فردی منظم، اهل برنامه ریزی و آراسته باشد.
- یک کارشناس فروش در صورت ارتکاب یکی از اعمال ذیل مشمول قانون اعدام و یا انفصال از حرفۀ بازاریابی حضوری است:
- بی هدفی
- بی برنامگی
- ترس از ارتباط با مشتری
- خستگی و نا امیدی
- بی توجهی به مشتری
- بی توجهی به سازمان
- دمدمی مزاجی در کار و یا سازمان
- فرار از سختی و مانع
- آستانۀ تحمل کم در شنیدن پاسخ نه
- عدم یادگیری مداوم
- اجبار در انتخاب این حرفه
- تأخیردرکاری که باید بکند
- عدم مسئولیت پذیری در قبال خودش و سازمانش و مشتری اش.
- عابدی مدیسه
- شهریور 3, 1398
- 48 بازدید