بازه مجددخریدمشتری

بازه مجددخریدمشتری

يکي از اصول اساسي فروش در دوران رکود اقتصادي،حفظ مشتريان فعلي و فروش مجدد به آن ها مي باشد.

ما بايد در مدت زمان طول عمر مشتري (طول عمري کاري وي براي ما) حداکثر فروش را به آن ها داشته باشيم.از جمله موارد مهم در اين زمينه شناخت بازه مجدد خريد مشتري مي باشد.

بازه مجدد خريد مشتري مدت زماني است که مشتري پس از خريد ، مجددا به محصول ما نياز پيدا مي کند.

به عنوان مثال در يک آرايشگاه مردانه مشتريان پس از دريافت خدمات ،عموما در يک دوره ? الي ? هفته اي خريد خود را تکرار مي کنند.

فروشندگان حرفه اي همواره ارتباط خود را با مشتريان فعلي شان حفظ مي کنند و پيش از شروع دوره زماني خريد مشتري با او خود تماس مي گيرند و راه را بر رقباي احتمالي سد مي کنند.

به مثال هاي زير توجه کنيد:

?) شرکت بيمه مي تواند اطلاعات تاريخ بيمه نامه مشتريانش را ثبت کند و پيش از اتمام اعتبار بيمه نامه با مشتري تماس براي تمديد بيمه تماس بگيرد.

?) شرکت فروشنده دستگاه هاي تصفيه آب مي تواند بازه زماني تعويض فيلتر هاي دستگاه را برآورد کند و پيش از اتمام اين مدت زمان با مشتري تماس بگيرد.

?) فروشگاه تعويض روغن مي تواند بر حسب کيلومتر ماشين با تخمين کارکرد اتوموبيل هر يک از مشتريانش پيش از اتمام مدت زمان تعويض روغن براي مشتريانش اس ام اس بفرستد و به آن ها ياد آوري کند.

?) دندان پزشک مي تواند در بازه زمان هاي شش ماهه براي معاينه دندان مشتريان براي آن ها اس ام اس بفرستد.

?) فروشنده تجهيزات آتش نشاني در مدت زمان هاي معين جهت شارژ کپسول هاي آتش نشاني با مشتريان تماس بگيرد.

?) سازنده غرفه هاي نمايشگاهي پيش از زمان نمايشگاه هاي بين المللي حوزه کار مشتري با او تماس بگيرد.

با شناخت بازه مجدد خريد مشتري مي توانيد سطح فروش خود را حفظ و افزايش فروش را تجربه کنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =