شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

بازاریابی چند سطحی یا طرح هرمی

نوشته شده توسط در تاریخ مهر ۳۰, ۱۳۹۷ 709 views

بازاریابی چند سطحی یا طرح هرمی
دیدگاه های متفاوتی در مورد بازاریابی شبکه ای یا به عبارتی همان بازاریابی چند سطحی وجود دارد. برخی آن را همان شرکت های هرمی می دانند که با روش جدید شروع به فعالیت کرده اند و از عنوان بازاریابی شبکه ای برای پوشاندن فعالیت های غیرقانونی خودشان استفاده می کنند و برخی دیگر تعصب خاصی روی آن داشته و به شدت از آن طرفداری می کنند. حال این سؤال مطرح می شود این همه تفاوت دیدگاه در بین افراد ریشه در چه چیزی دارد؟ چرا برخی مخالف سرسخت هستند و برخی طرفدار پر و پا قرص؟
دو موضوع در اینجا به ذهن خطور می کند: آیا مخالفت برخی صرفاً به علت ساختار لایه ای پرداخت ها در این حرفه است و یا به دلیل پرداخت هایی است که برای ادامه مشارکت در این سیستم وجود دارد؟
اما باید گفت صرف دارا بودن ساختار سلسله مراتبی در پرداخت های این شرکت ها، دلیل بر هرمی بودن طرح آن ها نیست. بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا ساختار لایه ای در پرداخت به اعضایشان دارند، فروشندگان با فروششان به پورسانت می رسند، در سطح بالاتر از آن مدیران و دایرکت های فروش و به همین ترتیب در سطوح بالاتر vps ها به پاداش دست پیدا می کنند. در مورد پرداخت هایی که برای مشارکت در سیستم باید انجام گیرد، می توان گفت این مورد هم نشانه هرمی بودن طرح بازاریابی چند سطحی نیست زیرا این یک مدل فرانشیز استاندارد است و حتی هزینه هایی که برای عضویت در یک طرح بازاریابی پرداخت می شود بسیار کمتر از سایر مدل های فرانشیز سنتی است.
دلیل اصلی که ذهن مخاطبان را به سمت هرمی بودن حرفه بازاریابی چند سطحی سوق می دهد، عملکرد برخی افراد ناآگاه نسبت به حرفه بازاریابی شبکه ای است که درک صحیحی از این حرفه نداشته اند و متأسفانه با عملکرد اشتباهشان برای به دست آوردن سود بیشتر، صدمه به نام این حرفه زده اند و تصور غلطی در ذهن عموم نسبت به این حرفه به وجود آورده اند. برخی ویژگی های این افراد به صورت زیر می باشد:
• افرادی هستند که در حرفه قبلی خودشان موفق نبوده اند؛
• تجربه قبلی در زمینه فروش ندارند و تا به حال کسب و کار شخصی برای خودشان نداشته اند؛
• تجربه کمی در زمینه روابط موفق و توسعه یافته کارفرما – کارمندی دارند؛
• از سطح درآمدشان راضی نیستند؛
• تصور غلطی در مورد نسبت حجم کار با درآمد حاصل از آن دارند.
این افراد بازاریابی شبکه ای را نشناخته اند و نمی دانند زمانی در آن موفق هستند که تمرکز را بر روی فروش و رضایت مشتری بگذارند و نه بر افزایش تعداد اعضاء. با نگاهی به بزرگترین شرکت های بازاریابی شبکه ای دنیا می بینیم که تمرکز آنان بر روی کیفیت محصولات توزیع شده و رضایت مشتریان قرار دارد؛ زیرا می دانند امن ترین راه سودآوری افزایش فروش است که با رضایت مشتریان به دست خواهد آمد نه با افزایش عضوگیری.
بسیاری از قضاوت هایی که هم اکنون در مورد صنعت بازاریابی شبکه ای وجود دارد و آن را همانند شرکت های هرمی تصور می کنند به علت عملکرد برخی افراد ناآگاه و سودجو در این حرفه است. این افراد به سایر بازاریابان نیز ضربه زده اند و باعث خدشه دار شدن نام آنان شده اند.
حال با توضیحات داده شده باید بپرسیم چگونه می توان این مشکل را حل کرد؟
همان طور که گفته می شود بازاریابی چند سطحی می تواند یک فرصت بزرگ برای افراد باشد تا کسب و کار شخصی خودشان را داشته باشند و اولین نقششان به عنوان فروشنده را تجربه کنند اما به شرطی که بازاریابی قانونی را یاد بگیرند و آموزش ببینند. اغلب افرادی که خواهان فعالیت به عنوان بازاریاب هستند قبلاً کار فروش انجام نداده اند، هیچگاه کسب و کار شخصی برای خودشان نداشته اند و هیچگاه شبکه سازی انجام نداده اند. این افراد باید از کارشناسان اثبات شده و قابل اعتماد این حرفه یاد بگیرند. اگر می خواهید یک بازاریاب موفق باشید و یک کسب و کار قانونی بسازید، باید آخرین تکنیک های فروش و بازاریابی را فرا بگیرید، استراتژی های توسعه یک کسب و کار را بیاموزید و فقط به مطالبی که از بالاسری ها به شما انتقال پیدا می کند اعتماد نکنید، مانند یک بازاریاب حرفه ای عمل کنید تا با شما نیز به همان شکل برخورد شود. فراموش نکنید بازاریابی شبکه ای، حرفه ای در جهت توزیع آسان و کم هزینه کالاهاست. یک حرفه برای فروش است. با ارائه محصولات با کیفیت، با یادگیری تکنیک های فروش و با جلب رضایت مشتری است که می توان به فعالیت شما عنوان قانونی داد و شما را بازاریاب حرفه ای خواند. عضوگیری برای دریافت پورسانت، ادعای درآمد خلاف واقع و بسیاری از فعالیت های دیگر دقیقاً مصداق شرکت های هرمی است؛ زیرا تمرکز این شرکت ها بر روی این موارد قرار داشت نه بر ارائه محصولات با کیفیت و رضایت مشتریان.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =