بازاریابی مهم تر است یا تبلیغات

بازاریابی مهم تر است یا تبلیغات

تا به اینجا بخوبی متوجه شدیم که تبلیغات یک زیر شاخه از بازاریابی است و بازاریابی امری لازم برای تبلیغات به حساب می آید که تبلیغات مستقل از آن عمل نمی کند. تبلیغات بخش مشخصی از محصولات و یا خدمات شما را برای کاربران به نمایش می گذارد و این یک نوع سیاست است. برای درک بهتر این موضوع برای شما یک مثال میزنم:

برای انتخاب و تعیین روش تبلیغات محصولات یا خدمات شرکت، در میان انواع مختلف روش های تبلیغاتی اعم از تلویزیون، روزنامه ، وب سایت ها و امثال این ها مبحث بازاریابی مطرح می شود. برنامه ریزی، زمان‌بندی و مکان قرار گیری بنر های تبلیغاتی شما بخشی از وظایف بازاریابی است. تبلیغات پر اهمیت ترین و البته پر هزینه ترین بخش در بازرایابی است و به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرض کنید که بازاریابی را بعنوان یک درخت در نظر بگیریم، در اینصورت این درخت از شاخه هایی تشکیل شده است که شامل موارد زیر است:

شناخت بازار
شناسایی مشتریان
تعیین استراتژی برای فعالیت
خدمات پشتیبانی مناسب
ارتباطات کاری
قیمت گذاری محصولات یا خدمات
تبلیغات
و…

تبلیغات نیز یک شاخه از این درخت بوده و نقش مهمی در موفقیت شما دارد، ولی برای دست یابی به بهترین بازدهی، هماهنگی بین تبلیغات با سایر بخش های بازاریابی ضروری است. فرآیند بازاریابی نیازمند صرف زمان و هزینه بوده و میزان بازدهی آن در بلند مدت قابل اندازه گیری است.

بازاریابی تنها راه حل نجات شماست، بنابراین اینقدر بازاریابی کنید تا از فروش خسته شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =