شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

بازاریابی خدمات

نوشته شده توسط در تاریخ مرداد ۲۶, ۱۳۹۸ 292 views

بازاریابی خدمات

  • انواع خدمات

خدمات را می‌توان به ۴ دسته مختلف تقسیم کرد:

خدمات و شرکت های خدماتی

شامل آن دسته از صنایع و شرکت هایی می‌شود که در بخش خدماتی دسته بندی می‌شوند و محصول اصلی آن‌ها یک خدمت است. به عنوان مثال می‌توان به شرکت هایپر مدیا اشاره کنیم که به عنوان اولین مرکز خدمات تخصصی رسانه ها شناخته می‌شود و توانسته با بیش از ۵۰۰ پروژه رسانه‌ای انجام شده که اهم آن‌ها از نشریات، سازمان‌ها و خبرگزاری‌های مطرح و رسمی کشور می‌باشند سهم اعظم بازار رسانه‌ای کشور را در اختیار داشته باشد و به این صورت خدمات را به عنوان محصول نهایی‌اش به فروش می‌رساند.

خدمات به عنوان محصول

این شرکت ها دامنه وسیعی از محصولات غیر محسوس را ارائه می‌دهند که مشتریان برای آن‌هاارزش قائل می‌شوند و برای دریافت آن‌ها در بازار پول پرداخت می‌کنند.محصولات خدماتی توسط شرکت های خدماتی و غیر خدماتی (تولیدی و فن‌آوری ) فروخته می‌شود. به عنوان مثال به موسسه خدماتی شبکه سفید اشاره می‌کنیم که خدماتی مانند:

  • طراحی سایت
  • خدمات بهینه‌سازی سایت
  • نرم افزار crm
  • نرم‌افزارهای مدیریت سازمانی مانند اتوماسیون اداری و… را در ایران ارائه می‌کند.

خدمات مشتریان

این نوع خدمات جنبه مهمی از آن چیزی است که به عنوان خدمات معنی می‌شود. خدمات مشتریان سرویسی است که برای پشتیبانی از محصول اصلی شرکت ارائه می‌شود که معمولاً برای ارائه این نوع خدمات نباید پولی از مشتری دریافت شود. این نوع خدمات می‌تواند در محل و یا از طریق تلفن و اینترنت انجام بشود. در اینجا مثال صنعت چاپ را میاوریم که یک موسسه تولید کننده (هایدلبرگ ) یا حتی وارد کننده ماشین‌آلات چاپ، خودش را موظف می‌داند که برای نصب و سرویس نگهداری ماشین‌آلات فروخته شده یکسری خدمات را به مشتری خود ارائه کند تا رضایت مشتری را جلب نماید.

خدمات مشتق شده

در مقاله ایی که برنده جایزه یکی از مجلات معتبر بازاریابی شد، بیان شد که ارزش کالای فیزیکی به خدمتی است که ارائه می‌کنند نه به خود کالا. مثلاً ارزشی که یک ماشین چاپ دارد به کیفیت و نوع چاپی است که ارائه می‌دهد نه به نوع کالایی که چاپ می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هشت =