بازاریابی خدمات

بازاریابی خدمات چیست

ما در طول زندگی از خدمات مختلفی استفاده می‌کنیم. برخی از آن‌ها به‌قدری با زندگی ما عجین شده‌اند که وجود و اهمیت آن‌ها را حس نمی‌کنیم؛ نامحسوس و غیر‌قابل لمس بودنِ خدمات، اهمیت زیادی در زندگی ما دارند و به دنبال آن بازاریابی خدمات ، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. شرکت های خدماتی سهم بسیار زیادی در به وجود آوردن ارزش افزوده برای مخاطبین و مشتریان خود می‌باشند و تعداد بسیار زیادی از افراد کسب و کار خود را بر پایه ارائه خدمات، مزیتی که قابل لمس، اندازه گیری و نگهداری نیست بنا می‌کنند.

تعریف کلمه‌ی خدمات

انجمن بازاریابی کشور آمریكا، خدمات را به این صورت بیان می‌كند:

فعالیت‌ها، منافع و رضایت‌مندي‌هایی كه برای فروش پیشنهاد می‌شوند یا در ارتباط با فروش كالا ارائه می‌شوند.

مشتریانِ خدمات در ازایِ پول، زمان و تلاش خود انتظار دارند تا خدماتی مانند دسترسی به محصولات، مهارت‌های تخصصی، نیروی کار، امکانات، شبکه و سیستم دریافت کنند. بااین‌وجود مشتریان معمولاً، مالکیت المان‌های فیزیکی درگیر در خدمات را در اختیار نمی‌گیرند.به ساده ترین زبان خدمات یکسري تجربه ( دانستنی و علوم )، فرایند و ارائه کارهایی هستند که توسط یک فرد یا موسسه براي فرد یا موسسه ایی دیگر انجام می‌شود.ما خدمات را به عنوان یک فعالیت یا منفعت نامحسوس و لمس نشدنى تعریف می‌کنیم که یک طرف به طرف دیگر ارائه می‌کند و مالکیت چیزى را به دنبال ندارد. تولید خدمت ممکن است به کالاى فیزیکى وابسته باشد و یا وابسته نباشد. مثل اجاره اتاق در هتل، سپردن پول به بانک، مسافرت با هواپیما، مراجعه به پزشک، تعمیر اتومبیل، تماشاى یک مسابقه ورزشی، تماشای فیلم سینمایی، تحویل لباس به خشکشویی، مشورت با یک وکیل دعاوي و … که همگی مستلزم خرید خدمت هستند.

برچسب‌ها:,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + شانزده =