بازاریابی خدمات چیست
بازاریابی خدمات چیست
ما در طول زندگی از خدمات مختلفی استفاده میکنیم. برخی از آنها بهقدری با زندگی ما عجین شدهاند که وجود و اهمیت آنها را حس نمیکنیم؛ نامحسوس و غیرقابل لمس بودنِ خدمات، اهمیت زیادی در زندگی ما دارند و به دنبال آن بازاریابی خدمات ، پیچیدگیهای خاص خود را دارد. شرکت های خدماتی سهم بسیار زیادی در به وجود آوردن ارزش افزوده برای مخاطبین و مشتریان خود میباشند و تعداد بسیار زیادی از افراد کسب و کار خود را بر پایه ارائه خدمات، مزیتی که قابل لمس، اندازه گیری و نگهداری نیست بنا میکنند.
تعریف کلمهی خدمات
انجمن بازاریابی کشور آمریکا، خدمات را به این صورت بیان میکند:
فعالیتها، منافع و رضایتمندیهایی که برای فروش پیشنهاد میشوند یا در ارتباط با فروش کالا ارائه میشوند.مشتریانِ خدمات در ازایِ پول، زمان و تلاش خود انتظار دارند تا خدماتی مانند دسترسی به محصولات، مهارتهای تخصصی، نیروی کار، امکانات، شبکه و سیستم دریافت کنند. بااینوجود مشتریان معمولاً، مالکیت المانهای فیزیکی درگیر در خدمات را در اختیار نمیگیرند.به ساده ترین زبان خدمات یکسری تجربه ( دانستنی و علوم )، فرایند و ارائه کارهایی هستند که توسط یک فرد یا موسسه برای فرد یا موسسه ایی دیگر انجام میشود.ما خدمات را به عنوان یک فعالیت یا منفعت نامحسوس و لمس نشدنى تعریف میکنیم که یک طرف به طرف دیگر ارائه میکند و مالکیت چیزى را به دنبال ندارد. تولید خدمت ممکن است به کالاى فیزیکى وابسته باشد و یا وابسته نباشد. مثل اجاره اتاق در هتل، سپردن پول به بانک، مسافرت با هواپیما، مراجعه به پزشک، تعمیر اتومبیل، تماشاى یک مسابقه ورزشی، تماشای فیلم سینمایی، تحویل لباس به خشکشویی، مشورت با یک وکیل دعاوی و … که همگی مستلزم خرید خدمت هستند.

عابدی مدیسه
تحلیل و ارزیابی الگوهای رفتاری در فروش با توجه به نظریه های علم روانشناسی از علاقه مندی های تدریس و تحقیق اینجانب هست و معتقدم بازار امروز به شدت نیازمند نگاهی نو در بازاریابی ،فروش و تجارت نوین و همچنین بازاریابی شبکه ای هست و باید تمرکز و ارایه درخشانی به علاقه مندان به فروش و تجارت داشت چرا که فرآیند فروش نیازمند ارتقای مهارت ها و تکنیک های کاربردی در این عرصه است و آموزش های حرفه ای و کاربردی می تواند رونق بخش سرزمینم و خالق افراد مشتاق و با مهارت عرصه فروش و تجارت باشد.
دیدگاهتان را بنویسید