بازاریابی جامع نگر
بازاریابی جامع نگر
بازاریابی جامع نگر ما را از تمرکز بر محصول به تمرکز بر مشتری و همچنین از تمرکز بر فروش محصولات به کسب رضایت مشتریان سوق می دهد. این تفکر مدت زمانی بود که اجرا می شد و امروزه در حال تقویت است.
بازاریابی جامع نگر از شرکت ها می خواهد تا چهار فرآیند زیر را اجرا کنند : دید خود را درباره نیازهای مشتریان و سبک زندگی آن ها وسعت بخشیم. شرکت نباید به مشتریان به عنوان مصرف کنندگان نگاه کند بلکه پس از جذب مشتری به فکر نگهداری آن ها و بهبود سبک زندگی شان باشد . ارزیابی کنید که چگونه بخش های مختلف شرکت در جهت جلب رضایت مشتریان کوشا هستند. زمانی که مشتریان با کالاهایی با کیفیت نامناسب روبرو می شوند، یا کالا با تاخیر تحویل آن ها داده
می شود یا زمانی که صورت حساب آن ها درست نباشد، همچنین وقتی خدمات پس از فروش ضعیف باشد یا زمانی که صورت حساب آن ها درست نباشد، همچنین وقتی خدمات پس از فروش ضعیف باشد یا زمانی که سایر اشتباهات و خطاها بروز می کند، مشتریان ناراحت شده و به تدریج اعتماد خود را از دست می دهند. این وظیفه بازاریابی است که تمام افراد سازمان را در راستای تفکر مشتری هدایت کرده و آن ها را برای ارائه و تامین تعهدات اعلام شده از طرف شرکت هماهنگ کنند . تاثیر هر یک از فعالیت ها را بر ذی نفعان و نه تنها بر سهام داران، شامل مشتریان، کارکنان، توزیع کنندگان، فروشندگان، عرضه کنندگان ارزیابی و بررسی کنند. در صورت توجه نکردن هر بخش از ذی نفعان می تواند باعث هرج و مرج و آشفتگی در برنامه های شرکت شده و در رشد آن خلل آورد. بازاریابی جامع نگر اعتقاد به مشارکت با کارکنان، عرضه کنندگان و شبکه های توزیع دارد تا با همکاری یکدیگر نسبت به عرضه بهترین و مناسب ترین ارزش به مشتریان هدف اقدام کنند .از صنعتی که در آن فعالیت می کنید و همچنین از بازیگران و تحولات آن دید گسترده تری پیدا کنید. امروزه بسیاری از صنایع در حال ادغام هستند تا بتوانند از فرصت های جدید بهتر بهره برداری کنند و با تهدیدات دقیق تر مبارزه کنند . بازاریابی جامع نگر گامی برای تغییر ساختار شرکت برای اجرای مفهوم همکاری نزدیک مشتریان با شرکت و حتی هدایت شرکت توسط آن هاست. بازاریابی تا هنگامی که به صورت جامه نگر نباشد نمی تواند موفق باشد لازم به ذکر است در مدل نهایی بازاریابی جامع نگر، این مدل شامل بازاریابی داخلی، بازاریابی یکپارچه، بازاریابی رابطه مند و بازاریابی مسئولیت اجتماعی است .

دیدگاهتان را بنویسید