بازاریابی جامعه نگر

بازاریابی جامع نگر
بازاريابي جامع نگر ما را از تمرکز بر محصول به تمرکز بر مشتري و همچنين از تمرکز بر فروش محصولات به کسب رضايت مشتريان سوق مي دهد. اين تفکر مدت زماني بود که اجرا مي شد و امروزه در حال تقويت است.
بازاريابي جامع نگر از شرکت ها مي خواهد تا چهار فرآيند زير را اجرا کنند : ديد خود را درباره نيازهاي مشتريان و سبک زندگي آن ها وسعت بخشيم. شرکت نبايد به مشتريان به عنوان مصرف کنندگان نگاه کند بلکه پس از جذب مشتري به فکر نگهداري آن ها و بهبود سبک زندگي شان باشد . ارزيابي کنيد که چگونه بخش هاي مختلف شرکت در جهت جلب رضايت مشتريان کوشا هستند. زماني که مشتريان با کالاهايي با کيفيت نامناسب روبرو مي شوند، يا کالا با تاخير تحويل آن ها داده

مي شود يا زماني که صورت حساب آن ها درست نباشد، همچنين وقتي خدمات پس از فروش ضعيف باشد يا زماني که صورت حساب آن ها درست نباشد، همچنين وقتي خدمات پس از فروش ضعيف باشد يا زماني که ساير اشتباهات و خطاها بروز مي کند، مشتريان ناراحت شده و به تدريج اعتماد خود را از دست مي دهند. اين وظيفه بازاريابي است که تمام افراد سازمان را در راستاي تفکر مشتري هدايت کرده و آن ها را براي ارائه و تامين تعهدات اعلام شده از طرف شرکت هماهنگ کنند . تاثير هر يک از فعاليت ها را بر ذي نفعان و نه تنها بر سهام داران، شامل مشتريان، کارکنان، توزيع کنندگان، فروشندگان، عرضه کنندگان ارزيابي و بررسي کنند. در صورت توجه نکردن هر بخش از ذي نفعان مي تواند باعث هرج و مرج و آشفتگي در برنامه هاي شرکت شده و در رشد آن خلل آورد. بازاريابي جامع نگر اعتقاد به مشارکت با کارکنان، عرضه کنندگان و شبکه هاي توزيع دارد تا با همکاري يکديگر نسبت به عرضه بهترين و مناسب ترين ارزش به مشتريان هدف اقدام کنند .از صنعتي که در آن فعاليت مي کنيد و همچنين از بازيگران و تحولات آن ديد گسترده تري پيدا کنيد. امروزه بسياري از صنايع در حال ادغام هستند تا بتوانند از فرصت هاي جديد بهتر بهره برداري کنند و با تهديدات دقيق تر مبارزه کنند . بازاريابي جامع نگر گامي براي تغيير ساختار شرکت براي اجراي مفهوم همکاري نزديک مشتريان با شرکت و حتي هدايت شرکت توسط آن هاست. بازاريابي تا هنگامي که به صورت جامه نگر نباشد نمي تواند موفق باشد لازم به ذکر است در مدل نهايي بازاريابي جامع نگر، اين مدل شامل بازاريابي داخلي، بازاريابي يکپارچه، بازاريابي رابطه مند و بازاريابي مسئوليت اجتماعي است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =