بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار
بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار
بازاریابی ایمیلی فوقالعاده مقرون به صرفه و یکی از قدرتمندترین ابزارهای مدیریت بازاریابی موجود برای کسب و کارهای کوچک است. این به خاطر آن است که نتایج قابل پیش بینی به بار میآورد و استفاده اش هیچ هزینه ای ندارد یا هزینه کمی دارد.
فایدهی بزرگ دیگر بازاریابی ایمیلی آن است که بر خلاف فیسبوک، توئیتر، لینکدین یا هر شبکهی اجتماعی دیگری، نه تنها شبکهتان را میسازید، بلکه مالک آن نیز هستید!
صاحبان کسب و کار که زمان و پولشان را صرف ساخت صفحهی فیسبوکشان کرده بودند در سال ۲۰۱۳ دریافتند فیسبوک پستهای آنها را فقط به کسر ناچیزی از طرفدارانشان نشان میدهد. اگر آنها میخواهند طرفداران فیسبوکشان پستهایشان را ببینند، حالا نیاز است که به فیسبوک پول پرداخت کنند. فیسبوک مالک شبکهی خودش است! این تغییر قواعد مثال کاملی است از اینکه چرا باید از برونسپاری شبکهتان به یک شبکهی اجتماعی اجتناب کنید. بازاریابی ایمیلی به شما کنترل و اجازه میدهد یک دارایی دارای ارزش فزاینده به هم بزنید.
در اینجا بعضی از توصیهها و ایدههای مربوط به بازاریابی ایمیلی را برایتان میآوریم تا پیش از شروع از نظر بگذرانید.
من قویا توصیه میکنم پایگاه دادههای ایمیلی خودتان را بسازید، به جای آنکه از یکی از آن شرکتهای دلال فهرست خریداری کنید.
بهترین راه برای شروع ساخت فهرست مشترکانتان، آن است که از مشتریان و مخاطبان فعلیتان بپرسید آیا میتوانید آدرس ایمیلشان را داشته باشید. هرگز همین طوری و بدون اجازه کسی را به فهرست ایمیلتان اضافه نکنید. شما به کسب اجازه نیاز دارید، در غیر اینصورت آنها ایمیلهای شما را اسپم به حساب خواهند آورد.
بعد، بپرسید آیا میتوانید گاهگاهی از طریق ایمیل با یک خبرنامه یا پیشنهادات یا اعلانهای خاص با آنها ارتباط برقرار کنید. این کار فهرست اولیهی شما را تشکیل میدهد و چیزی به شما میدهد تا با آن بتوانید کار خودتان را شروع کنید. تا زمانی که با این افراد فقط از طریق اطلاعات مفید ارتباط برقرار کنید، و راه اشتراک گذاری خبرنامهتان را برایشان آسان کنید، فهرستتان از نظر اندازه و ارزش رشد خواهد کرد.
همچنین لازم است یک کادر sign-up ایمیل روی وبسایت یا وبلاگتان داشته باشید. خواندن آن باید آسان باشد و در یک قسمت تر و تمیز از سایتتان واقع شده باشد تا همه بتوانند ببینند.
اگر از مردم میخواهید در خبرنامهتان آبونه شوند، به شما توصیه میکنم به آنها چیز با ارزش نابی در ازای پیوستنشان به فهرست مشترکان پیشنهاد دهید. به عنوان مثال، وقتی من خبرنامهی خودم را مینوشتم، از پیشنهاد ایبوک رایگان استفاده کردم. همچنین توصیه میکنم که فقط از آدمها بخواهید نام و نشانی ایمیلشان را به شما بدهند … نه کل ماجرای زندگیشان را.
نکته: هر تکه اطلاعات اضافی که دربارهاش میپرسید، تعداد sign-up شما را کاهش خواهد داد!
همچنین واقعا مهم است که اجازه دهید آدمها به شما اطلاع دهند هرگز، اطلاعات ایمیلشان را به کسی نمیدهند. من یک خوانش خبرنامه به بیش از ۶۰.۰۰۰ مشترک هدف که از آن رویکرد استفاده میکنند تشکیل میدهم.
همچنین توصیه میکنم هر ۷ تا ۱۴ روز فقط یک پیام ایمیلی بفرستید. این همان کاری است که من با خبرنامهام انجام میدادم، چون آدمها از این که اطلاعات مثل سیل روی سرشان آوار شود بیزار هستند، حتی اگر اطلاعات عالی باشند! به عنوان نتیجهی مستقیم بمباران نکردن مردم با ایمیلها، آدمها مشتاق دریافتشان خواهند شد و تعداد بسیار کمی درخواست خواهند کرد آنها را از فهرست مشترکان حذف کنید.
نهایتا، (و این بسیار مهم است)، شما باید از خوانندهها بخواهید ایمیلهایتان را برای فهرست مخاطبانشان فورواد کنند. اگر محتوا به اندازهی کافی خوب باشد، آنها این کار را خواهند کرد – اما هرگز هیچ چیزی را بدیهی فرض نکنید، از آنها درخواست کنید. در انتهای هر خبرنامه یک پیام بگذارید، که چیزی شبیه این را منتقل میکند:
«اگر این ایمیل به شما توسط یک دوست ارسال شده است و مایل هستید یک نسخه را مرتبا دریافت کنید، میتوانید در اینجا مشترک شوید و توصیههای مدیریت بازاریابی را مستقیما در صندوق ورودی ایمیلتان داشته باشید.
همچنین توصیه میکنم قواعد حاکم بر بازاریابی ایمیلی کشورتان را یاد بگیرید و از آن پیروی کنید.

عابدی مدیسه
تحلیل و ارزیابی الگوهای رفتاری در فروش با توجه به نظریه های علم روانشناسی از علاقه مندی های تدریس و تحقیق اینجانب هست و معتقدم بازار امروز به شدت نیازمند نگاهی نو در بازاریابی ،فروش و تجارت نوین و همچنین بازاریابی شبکه ای هست و باید تمرکز و ارایه درخشانی به علاقه مندان به فروش و تجارت داشت چرا که فرآیند فروش نیازمند ارتقای مهارت ها و تکنیک های کاربردی در این عرصه است و آموزش های حرفه ای و کاربردی می تواند رونق بخش سرزمینم و خالق افراد مشتاق و با مهارت عرصه فروش و تجارت باشد.
دیدگاهتان را بنویسید