باارزش ترین رکن تبلیغات

باارزش ترین رکن تبلیغات

تبليغ يعني ” ايجاد نياز در مردم براي خريداري کالاها و خدمات توليدي . ” اما ما آنقدر شيفته خودمان هستيم آنقدر در خود غرق شده ايم که به مشتريان فکر نمي کنيم چرا ؟

چون فکر مي کنيم که همه چيز را مي دانيم … در نتيجه وقتي تبليغ مي کنيم فقط کارکنان قديمي بانک پيام تبليغ را درک مي کنند و از آن لذت مي برند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حکایت قورباغه

آزمايش قورباغه را يادتون هست که يه نفر يه قورباغه انداخت در کاسه آب گرم ، قورباغه فورا پريد بيرون و فقط پاهاش سوخته بود . اما يه قورباغه بدبخت ديگه رو انداخت درکاسه سرد و آنوقت گذاشتش روي اجاق و آب آروم آروم گرم شد قورباغه يواش يواش مرد بدون اينکه بفهمه چه بلائي سرش مي آيد . موسسه ها هم خطري را که آرام نزديک مي شود را درک نمي کنند تا اينکه خطر روي سينه موسسه نشست و گلوي آنرا فشار دهد و نفسشان را به شماره بياندازد به فکر چاره مي افتاند .

تبليغات يعني ” کشف نظرات و سلايق مشتريان و لحاظ نمودن آنها در توليد کالا ها و خدمات ” پس دست نگه داريد قبل از تبليغ نظر سنجي کنيم ببينيم مردم از بانک چه مي خواهند ؟

چه چيز را دوست دارند ؟

همان را توليد کنيم .امروزه کار ما اين شده است که در تبليغات فقط و فقط از يکي از ابعاد انسان ها بهره گيري کنيم .

همان طور که مي دانيد انسانها داراي 2 بعد هستند برخي منطقي ، برخي ديگر احساسي و خيلي ها سنتي هستند .

اين روزها تمام تبليغاتي که ما به نظاره آنها مي نشينيم يکي از ابعاد ما را درگير مي کنند . براي تبليغ يک خميردندان وقتي مي خواهند آدم هاي احساسي را درگير کنند ، دندانهاي سفيد يک جوان را نشان مي دهند وقتي ميخواهند مخاطب منطقي را جذب نمايند درباره فرمول آن صحبت ميکنند و زماني که ميخواهند انسانهاي سنتي را درگير کنند ، همواره درباره سابقه و گذشته محصول صحبت مي کنند .

اما براي اينکه بدانيم به کدام يک از اين ابعاد انسانها وارد شويم ابتدا بايد نظر سنجي انجام دهيم کاري که شايد اين روزها برايش ارزش کم قائل مي شويم اما مهمترين رکن در تبليغات را دارا مي باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =