انواع تبلیغات
انواع تبلیغات
*تبلیغات نام تجاری Brand Advertising
قابل مشاهده ترین نوع تبلیغات، تبلیغات ملی مصرفکننده یا تبلیغات تجاری است. این نوع از تبلیغ بر توسعهی هویت و تصویر بلندمدت یک نام تجاری تمرکز میکند. تبلیغات نام تجاری سعی بر آن دارد تا تصویری برجسته از نام تجاری یک محصول ارائه کند. استفاده از انواع تبلیغات تجاری به سازمانها این امکان را می دهد تا کالای خود را در سطح وسیعتری عرضه نمایند.
*تبلیغات خردهفروش
تبلیغات خردهفروش به محل کسب مربوط میشود. این مدل از تبلیغات؛ محصولاتی را که در محل، قابل دسترس است معرفی میکند؛ خرید و فروش در محل کسب را تشویق میکند و میکوشد تا تصویر متمایزی از محل کسب ایجاد کند. تبلیغات خردهفروش بر قیمت و در دسترس بودن محصول و مکان و ساعات کار محل کسب تأکید دارد.
*تبلیغات سیاسی
این نوع از تبلیغات را سیاستمداران به کار می برند تا مردم را متقاعد کنند که به آنان رأی دهند.
*تبلیغات کتاب راهنما
نوع دیگر تبلیغات، کتاب راهنما است. مردم برای آن که بدانند چگونه کالا یا خدمتی را بخرند به آن مراجعه میکنند. بهترین شکل شناخته شده از تبلیغات کتاب راهنما، صفحات زرد است. یلوپیچ ها (Yellow Pages) یا صفحات زرد فهرستی از کسب وکارهای محلی براساس حروف الفبا و به صورت مجزا برای هر منطقه جغرافیایی را به شهروندان ارائه می دهد. معمولا قسمت اعظمی از یلو پیج ها را تبلیغات شرکت ها، محصولات و خدمات پر می کند و این درآمد اصلی و ثابت ناشران یلو پیج به حساب می آید.
*تبلیغات پاسخ مستقیم Direct response advertising
هر تبلیغ دارای پاسخ مستقیم باید در همان لحظه و در ابتدا آن قدر اشتیاق در افراد ایجاد کند که آن ها را به سمت خرید بکشاند. این مدل از تبلیغات نکات خاصی دارد که حتما باید به آن توجه داشته باشید:
برای خوانندگان موردنظر جذاب است.
از ادعای اصلی تان درباره محصول به طور کامل پشتیبانی کنید.
به زبان محاوره که جنبه ای شخصی دارد با خوانندگان صحبت کنید.
خوانندگان احتمالی را هدف بگیرید.
راه های آسانی برای پاسخ دادن فراهم کنید.
*تبلیغات کسب و کار به کسب و کار یا شغل به شغل
این تبلیغات شامل پیامهای معطوف به خردهفروشان، عمدهفروشان و توزیعکنندگان است. تبلیغات شغلی در نشریات شغلی و روزنامههای حرفهای دیده میشود.
*تبلیغات مؤسسه ای/نهادی
نوع دیگری از تبلیغات، تبلیغات موسسهای، نهادی یا شرکتی است. تأکید این پیامها بر ایجاد یک هویت برای مؤسسه یا نفوذ و غلبه یافتن بر عموم بر اساس دیدگاه سازمان است.
*تبلیغات خدمات عمومی
این مدل از تبلیغات حاوی پیامهایی برای ایجاد جامعهای بهتر، مانند رانندگی نکردن در حال مستی یا جلوگیری از بدرفتاری با کودکان است. این تبلیغات را مؤسسات تبلیغی حرفهای به طور رایگان تهیه میکند و رسانهها بابت نمایش آن هزینهای دریافت نمیکنند.
*تبلیغات تعاملی
تبلیغات تعاملی شیوه ای از تبلیغات است که در آن مخاطب درگیر تبلیغ می شود، یعنی برخلاف تبلیغات سنتی، فقط آن را مشاهده نمی کند. به این منظور، شرکت تبلیغ کننده در حین درگیر کردن مخاطب، اورا ترغیب می کند تا کاری را انجام دهد. مثلا به جایی نگاه کند، جمله یا کلمه ای را بیان کند، دست خود را حرکت دهد و یا هر کار دیگری که به نحوی مخاطب را به عمل وا میدارد. به دلیل دو طرفه بودن ارتباط تبلیغ کننده و مخاطب در این نوع تبلیغات، تبلیغ و برند مورد نظر در ذهن مخاطب باقی میماند. این نوع از تبلیغات، بهترین فرم، برای ایجاد ارتباط مستقیم بین مخاطب و تبلیغ کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید