تبلیغات بنری

انواع تبلیغات اینترنتی

1- تبلیغات همسان (Native)

وقتی درباره تبلیغات نیتیو صحبت می‌شود، تبلیغات غیرمتداول اینترنتی در ذهن‌مان تداعی می‌شود. به عبارت دیگر، در این نوع تبلیغات از فرمت‌های بنر و یا تبلیغات متنی استفاده نمی‌شود و تلاش می‌کند تا اعتماد کاربر را با ارائه راه‌حل‌هایی برای مشکلات آنها جلب کند. ابزارهای مختلفی برای تبلیغات همسان وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید، اما ساده‌ترین آنها ایجاد وبلاگ است.در وبلاگ خود در مورد موضوعات مربوط به حوزه فعالیت‌تان صحبت کنید، اما تنها به محتوای تبلیغی جهت تشویق به خرید و سفارش بسنده نکنید، بلکه موارد مفید و جالب برای کاربران را هم در وبلاگ خود منتشر کنید. با استفاده از سئو، ایمیل مارکتینگ و پرورش لید (Lead nurturing) شما می‌توانید محتوای مناسب را در هر یک از مراحل قیف فروش به مشتریان بالقوه ارائه دهید.این نوع تبلیغات به این دلیل کارایی بالایی دارند که نه تنها به صورت ناخواسته نمایش داده نمی‌شوند و مزاحمتی برای کاربر ندارند، بلکه برای افرادی که آن را مشاهده می‌کنند ارزشمند نیز هستند.

2- SEM (بازاریابی موتور جستجو)

در این نوع روش بازاریابی اینترنتی ، هدف این است که در زمان بسیار کوتاهی، آگاهی از نام تجاری افزایش یابد. همه آنچه نیاز است عبارتند از یک آگهی با عنوان و توضیحات و کلمات کلیدی. در بازاریابی موتورهای جستجو، از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار جهت نمایش تبلیغات استفاده می‌شود؛ به این صورت که تبلیغات هنگام جستجوی کلمات کلیدی انتخاب شده نمایش داده می‌شود. هزینه تبلیغات موتورهای جستجو معمولا به صورت CPC (هزینه به ازای کلیک) محاسبه می‌شود. گوگل ادز از محبوب‌ترین ابزارهای تبلیغاتی در حوزه بازاریابی موتورهای جستجو است. رقابت بالایی در تبلیغات گوگل وجود دارد و به همین دلیل هزینه کلیک در تبلیغات گوگل برای برخی سایت‌ها بسیار بالا است. Bing Ads پلتفرم تبلیغاتی شرکت مایکروسافت است که به شما برای تبلیغات در موتور جستجوی بینگ کمک می‌کند.با تبلیغات کلیکی فروش خود را افزایش دهید.

3- تبلیغات بنری (تبلیغات نمایشی)

یکی از رایج‌ترین نوع تبلیغات اینترنتی، تبلیغات بنری است. سیستم های تبلیغاتی زیادی هستند که در زمینه تبلیغات بنری فعالیت می‌کنند و با عضویت در این سایت‌ها و ثبت بنر و آدرس سایت‌تان می‌توانید شروع به تبلیغات بنری در سایت‌های همکار این سایت‌ها نمایید. هزینه تبلیغات بنری معمولا به صورت کلیکی (CPC) یا به ازای هر هزار نمایش (CPM) محاسبه می‌شود. پلتفرم گوگل ادز بزرگترین شبکه تبلیغات نمایشی (Display Network) را دارد. هزینه هر کلیک در شبکه دیسپلی گوگل معمولا کمتر از تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل است، البته اثربخشی نسبتا پایینی نیز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 3 =