افزایش اعتماد به نفس فروشنده و ویزیتور

افزایش اعتماد به نفس فروشنده و ویزیتور

افزایش اعتماد به نفس فروشنده نقش مهمي در عملکرد وي دارد.بسياري از فروشندگان از شنيدن پاسخ منفي هراس دارند .اين ترس باعث مي شود بسياري از  فرصت هاي بالقوه براي معامله را از دست بدهند و از تماس با مشتريان جديد طفره بروند.اما چگونه اعتماد به نفس فروشنده را بالا برده و اين ترس را از بين ببريم؟

شنيدن پاسخ منفي براي شما درآمد دارد.

فرض كنيد شما در روز بايد 50 تماس تلفني بگيريد،از اين 50 تماس تلفني به طور متوسط 5 تماس به ملاقات حضوري منتهي مي شود و شما در نهايت مي توانيد به يك نفر از آن پنج نفر ،محصول خود را بفروشيد.حال فرض کنيد شما بابت فروش هر محصول صد هزار تومان پورسانت دريافت مي کنيد.

در حقيقت شما بابت هر تماس پنج هزار تومان دريافت مي کنيد.(شما بيست تماس مي گيريد تا بتوانيد يک محصول بفروشيد که از بابت آن صد هزار تومان پورسانت مي گيريد.صد هزار تومان تقسيم بر بيست تماس مي شود پنج هزار تومان).اين خيلي عالي است.هر جواب نه که از مشتري مي شنويد براي شما درآمد دارد.از اين به بعد ديدگاه خود را در رابطه با جواب نه تغيير بدهيد.

شنيدن پاسخ منفي بخشي از فرآيند فروش است.

اعتماد به نفس فروشنده و ويزتور ها با شنيدن پاسخ منفي و نه شنيدن از مشتري کاهش مي يابد.فروشندگان بايد بدانند شنيدن پاسخ منفي بخشي از فرآيند فروش است.تنها يك راه براي نشنيدن پاسخ منفي در فروشندگي وجود دارد و آن اين است كه هيچ تماسي نگيريد،با هيچ كسي ملاقاتي نكنيد و در نهايت هيچ محصولي نفروشيد.جالب است بدانيد موفق ترين فروشندگان دنيا حداکثر در هفتاد درصد مذاکراتشان موفق هستند!

هرگز پاسخ منفي شخص مقابل را شخصي تلقي نكنيد.

نكته ديگري كه بايد بدانيد اين است كه هرگز پاسخ منفي شخص مقابل را شخصي تلقي نكنيد.پاسخ منفي و ( نه ) گفتن فرد،( نه ) به شخصيت شما نيست بلكه ( نه ) به معامله اي سات که در حال حاضر شما پيشنهاد مي کنيد..افراد به دلايل مختلفي ممكن است محصولي را خريداري نكنند، مثلا بودجه كافي ندارند،محصول مشابه را دارند يا اصلا با يكي از دوستان صميمي خود معامله مي كنند و ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یازده =