افراد موفق قبل از ساعت 8 صبح

افراد موفق قبل از ساعت 8 صبح
برخيزيد و بدرخشيد ! ساعات اوليه روز تبديل به يکي از دوستان شما شده است. چه بخواهيد، چه نخواهيد، استفاده کردن از ساعات اوليه صبح، درست قبل از کار، شايد کليد زندگي و کار موفق باشد. درست است؛ سحرخيزي ويژگي مشترک مديران، کارمندان و افراد با نفوذ ديگر شده است. مارگارت تاچر هر روز صبح ساعت 5 بيدار ميشد، آرتور کاستلر ساعت 4، رابرت ايگر (مديرعامل ديزني) ساعت 4:30 و …
ميدونم به چي فکر ميکنيد_ شب ها بهتر کار ميکنيد… .به عقيده مجله اينک؛ افراد سحرخيز حرفه اي تر و پر حاصل ترند. به اضافه، زندگي هدف داري نيز دارند و همين امر باعث داشتن انگيزه و شور و اشتياق براي شروع کارشان نيز ميشود. ما پنج کاري که افراد موفق قبل از ساعت 8 صبح انجام ميدهند را در ادامه مطلب براي شما جمع آوري کرديم که از قرار زير است :
ورزش
قبلا هم گفتم، باز هم ميگم. اغلب افرادي که هر روز تمرين ميکنند، صبح ها تمرين ميکنند. حالا ميخواهد يوگاي صبح باشد يا باشگاه بدنسازي. ورزش کردن قبل از کار، انرژي بيشتري به شما ميدهد براي کار کردن در طول روز؛ هر کسي ميتواند بعد از دمبل زدن 60 کيلويي، پشت ميز بنشيند و کارهاي اداري را انجام دهد اما حتي گرم کردن بدنتان براي شروع تمرين بعد از ساعات کاري خيلي بر روي تمرينتان تاثير ميگذارد.
حتي اگر دوست نداريد صبح ها براي ورزش، ساعت 5 ، 6 صبح بيدار شويد، حداقل 15 دقيقه زودتر بيدار شويد و کمي حرکات کششي انجام دهيد؛ کمک ميکند بدنتان نرم تر و چابک تر باشد در طول روز.
نقشه روزتان را رسم کنيد!
از حداکثر ظرفيت روزتان استفاده کنيد؛ با رسم نقشه روزتان. نقشه روز يعني امروز چه کارهايي بايد انجام دهيد و چه چيزهايي بايد بدست
آوريد. سحرخيزي باعث ميشود بتوانيد فعاليتهايتان را بهتر اوليت بندي کنيد. با ذهن بازتر. اينکار حتي باعث ميشود تا بتوانيد مشکلات مسلسل شده تان را بهتر در همان ساعات اوليه روز، بر روي برنامه روزانه تان حل کنيد. وقتي داريد برنامه ريزي روزانه تان را انجام دهيد، سلامتي فکري تان فراموش نشود. بعد از سپري شدن وقتتان در ملاقات هاي چالش زا، برخورد با مشتري هاي منفي و يا تسفيه حساب هاي استرس زا حتما 10 دقيقه براي آرامش فکريتان برنامه بگذاريد. يک قدم زدن دور ميدان يا حتي يک مراقبه ي فعال ميتواند شما را از فرسودگي فکري رها کند.
صبحانه ي سالم بخوريد!
همه ما ميدانيم خروج از خانه با يک ليوان چايي و يک معده خالي ، چقدر باعث ميشود ساعت ناهار دير فرا برسد! خوب نيست، اصلا. اين کار را بايد حتما صبح زود انجام دهيد، باک تان را با سوخت پر کنيد و بعد به يک روز کاري با نهايت انرژي وارد شويد. اينکار باعث ميشود فکرتان به چيزي که داريد کار ميکنيد متمرکز شود نه به معده خالي تان. صبحانه ي صبح نه تنها براي سلامتيتان خوب است، بلکه ميتواند باعث بهبود زندگي اجتماعييتان نيز شود. 5 دقيقه بيشتر وقت با فرزندان، همسرتان بگذرانيد براي روحيه هر دويتان براي طول روز خوب است.
تجسم
اين روزها ما درباره ي سلامت جسمانيمان بيش از حد صحبت ميکنيم، اما بعضي وقت ها سلامت فکريمان ناديده گرفته ميشود. صبح ها بهترين ساعات براي وقت گذاشتن براي فکر کردن، تجسم و مراقبه است. 10 دقيقه وقت بگذاريد در صبح و روزتان را در ذهنتان مجسم کنيد، موفقيت هايتان را تصوير سازي کنيد. حتي يک دقيقه تصوير سازي ذهني و تفکر مثبت ميتواند روحيه تان را و چشم انداز روزانه تان را براي يک روز پربار شارژ کند.
قورباغه را قورت دهيد !
همه مان يک کار سخت در کار هاي روزانه مان داريم که دوست نداريم اصلا انجام دهيم اما بايد انجام شود. اين کار مانند قورت دادن قورباغه است ! اين کار مانند خوره ذهنتان را مشغول ميکند و تمام حواستان را بهش جلب ميکند.يک راهکار ساده براي رهايي از آن براي شما داريم: بدترين کار روزانه تان را که دوست نداريد انجام دهيد همان اول انجام دهيد. در صبح زود بيشترين انرژي و فکر آزاد را داريم، پس اولين کاري که بايد انجام دهيد اين است که اول قورباغه را قورت دهيد. اينکار را که کرديد شاهد آن خواهيد بود به صورت نزولي به ترتيب از سخت تر به سبک تر خواهد آمد و در انتهاي روز که انرژيتان در حال نزول است، حجم و سختي کارهايتان نيز کم ميشود و ديگر از خستگي هاي مفرط جسمي و فکري خبري نيست؛ موفقيت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هشت =