ارتقاء کسب و کار کوچکتان۲
ارتقاء کسب و کار کوچکتان۲
۴. در رویدادهای اجتماعی شرکت کنید
یکی از بهترین راهها برای آنکه نام کسب و کارتان را بر سر زبان ساکنان محلی بیندازید درآمیختن با آنها است. تابستان وقت گشت و گذار، بیرون زدن از خانه و جشن و سرور، فستیوالهای غذا، و رویدادهایی از این دست در محلههای شهر و شهرکهای سرتاسر کشور است. برگزاری این قبیل چیزها معمولا به حمایت کسب و کارهای محلی نیاز دارد.مثلا فروشندگی در نمایشگاه غذا یا بازار تره بار میتواند توجه بسیاری را به رستوران اصلی شما یا کسب و کار تخصصی خوراکی که دارید جلب کند.
۵. سعی کنید دارایی ارزشمندی برای اجتماع باشید
این مورد با توصیهی قبلی شانه به شانهی هم در حرکت هستند. به عنوان یک کاسب محلی، نه تنها ملزم هستید نیروی مثبت به محلهی خود تزریق کنید، بلکه این کار برای کسب و کار خودتان هم خوب است.چه از طریق کار کردن با خیرههای محلی باشد یا بانکهای غذایی، کمک کردن به فراهم آوردن بورسیه برای دانشجویان محله یا پیشنهاد پرداخت بودجهی کارآموزی در زمینهی کسب تجارب مفید برای جوانانی که همچنان در دانشگاه هستند یا به تازگی وارد بازار کار شدهاند، این کار نیک و تاثیری که بر میانگیزد بسیار ارزشمند است.
۶. سعی کنید دربارهتان مطلب بنویسند
ثبت اطلاعات شما در یک روزنامهی محلی یا وبلاگ راهی رایگان برای جلب توجه بینظیر در بین مردم است. البته این یعنی باید کسب و کار کوچکتان را به قدری خوب اداره کنید که در درجهی اول توجه مطبوعات را به خود جلب کنید.اما اگر روزنامهنگاری با شما تماس گرفت، بهتر است با اطمینان به نفس وارد صحبت با او بشوید و وجهی عمومی دوستانهی خود را برای فعالیتهای اجتماعی نشان بدهید. اگر بتوانید خودتان را جذاب و دلربا جلوهگر سازید، محلیها مشتاق بازدید از کسب و کار و شناخت شما خواهند شد. به این میگویند بازاریابی رایگان!
۷. فضای درست و مناسب را پیدا کنید
مکان، مکان، مکان. این اصل و قاعده فقط برای کارگزاران مستغلات نیست؛ صاحبان کسب و کار کوچک با پیروی از آن عملکرد خوبی خواهند داشت. گاهی چیزی که کسب و کار کوچک بیش از هر چیز نیاز دارد آن است که افراد بیشتری را به خود جلب کند.وقتی اولین فروشگاه یا فروشگاه جدیدی را افتتاح میکنند، ایدهی خوبی به نظر میرسد که ابتدا بررسی کنند مردم بیشتر کجای شهر پیدا قدم میزنند و در چه زمانهایی.

دیدگاهتان را بنویسید