اداره کمپین تبلیغاتی
اداره کمپین تبلیغاتی

ايده هاي متنوعي در نشريات چاپ و منتشر مي شود که گاه در انبوه مطالب به خوبي آشکار نيست.از آنجا که خواننده علاقه مند به دانستن است، گزينش اين مطالب نيز در خور توجه است چون مي تواند دانش و تجربه ارزشمندي تقديم خواننده کند.

«?? راه براي اداره کمپين تبليغاتي» از آن دست مطالبي است که مترجم با نگاه خود آن را برگزيده و سپس به ترجمه آن اقدام کرده

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

است.متن حاضر صاف و سرراست به اصل موضوع پرداخته و دستورالعمل هاي کاربردي خوبي دارد که مي تواند کارگزاران تبليغاتي را به خوبي راهنمايي کند از آن رو که هزينه هاي مطلوبي را به کار اندازند و پاسخ مطلوبي بگيرند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اين در حالي است که کارگزاران تبليغاتي بيش از ديگران مي دانند چه بسيار هزينه هاي سنگيني که صرف فعاليت هاي تبليغات مي شود اما در عمل نتيجه سودمندي عايد نمي شود.از اين رو متن حاضر متني خواندي است با سودمندي هاي فراوان که در پي مي آيد.

?) برنامه بازاريابي شما

هيچ چيز بيشتر از برنامه بازاريابي نمي تواند به شما کمک کند تا اهداف خود را بشناسيد. شما با خلق و دنبال کردن برنامه بازاريابي خود چيزهاي بسياري راجع به شرکت خود، رقيبان و اهداف بلندمدت خود مي آموزيد. دانستن اينکه چه نوع تبليغاتي براي شما بهترين است بسيار ضروري به نظر مي رسد.

?) ايجاد طرح عملياتي

به محض داشتن طرح بازاريابي خود بايد يک طرح عملياتي اتخاذ کنيد. اين مدل به شما نشان مي دهد چگونه افرادي که مستقل کار مي کنند (حتي شرکت هاي تبليغاتي) نقشه و طرح عملياتي خود را اجرا مي کنند. نقشه عملياتي اطلاعات ضروري به شما مي دهد که مي توانيد در اداره استراتژي تبليغاتي خود از آن استفاده کنيد.

?) بودجه تبليغاتي خود را تعيين کنيد

اينکه شما چگونه تبليغ مي کنيد به بودجه تبليغاتي شما بستگي دارد. شما نياز داريد هزينه تبليغاتي خود را درست و با استراتژي به کار بريد. اگر شما تنها سهم اندکي از پول خود را به تبليغات (آگهي) اختصاص دهيد به اين معني است که تمام آن را به محصولي اختصاص داده ايد که ساعت دو صبح (از رسانه اي مانند تلويزيون) پخش مي شود، اول بدانيد چه مقدار پول براي تبليغات خرج خواهيد کرد، آن گاه مي توانيد تصميم عاقلانه اي بگيريد که چگونه آن را ايجاد کرده و در چه رسانه اي قرار دهيد.

?) فرصت هاي سازگار با توان مالي خود را آشکار کنيد

اداره کمپين تبليغاتي شما به اين معناست که شما بايد خودتان مدير رسانه خود باشيد. شما بايد بهترين جاي تبليغ خود و بهترين فرصت متناسب با بودجه خود را پيدا کنيد. اگر شما به بودجه خيلي اندکي محدود هستيد مي توانيد راه هاي فرعي بسياري به جاي تبليغات با هزينه هاي بالا را پيدا کنيد.

?) مخاطب و جامعه هدف خود را بشناسيد

تبليغات شما وقتي جامعه هدف خود را تحت تاثير قرار ندهد موثر نخواهد بود. اول مخاطبان خود را بشناسيد قبل از اينکه تبليغ خود را خلق کنيد. مثلاً اگر کارخانه شما اسکوتو براي بزرگسالان توليد مي کند نيازي به سرمايه گذاري براي تبليغات در شبکه MTV نداريد.

?) در رسانه هاي مناسب تبليغ کنيد

شما بايد قادر باشيد از تمام رسانه ها و ابزارهاي تبليغاتي که در جهت منافع شماست، استفاده کنيد. خرج کردن هزينه هاي بسيار توسط اي ميل هاي تبليغاتي در جايي که مي توان هزينه تبليغاتي را صرف تبليغات چاپي کرد، مشتري هاي شما را به کمتر از تعدادي که مي توانستيد داشته باشيد محدود مي کند.

به همه رسانه ها فکر کنيد به جامعه هدف خود بينديشيد، به برنامه بازاريابي خود نگاهي بيندازيد و نقش عملياتي خود را ببينيد سپس تصميم بگيريد که چه رسانه اي براي تبليغ و با توجه به هزينه شما بهترين است.

?) از کار کردن با افراد مستقل نهراسيد

اگر نمي توانيد از پس هزينه هاي آژانس هاي تبليغاتي برآييد مي توانيد با طراحان مستقلي کار کنيد. حرفه اي ها مي دانند که چه چيزي يک تبليغ خوب را مي سازد. بسياري از اين طراحان مستقل در آژانس هاي مختلف کار کرده اند در نتيجه شما مي توانيد از تجربه آنها نيز استفاده کنيد. همچنين اينگونه طراحان مي تواند به شما کارهاي کپي و مواد مرغوب و با قيمت مناسب بدهند.

?) ثبات مهم است

اگر شما تبليغات تلويزيوني و راديويي، تبليغات چاپي و کمپين هاي اينترنتي اجرا مي کنيد در آنها ثبات و يکدستي را حفظ کنيد. يک گوينده و موسيقي واحد را براي تبليغات خود به کار بريد. در اقلام چاپي نيز بايد از رنگ ها و فونت هاي مشخصي استفاده کنيد. از يک شعار استفاده کنيد، با اين کار همه چيز را براي مشتري بالقوه خود مثل شعار، رنگ، فونت، گوينده و هر چيزي که به کمپين تبليغاتي شما مربوط است تثبيت خواهيد کرد.

?) دفعات تبليغ

خريدن فضايي براي تبليغ در يک شبکه راديويي که فقط يک بار ساعت??: ?صبح پخش مي شود خيلي واکنش مخاطب را برنمي انگيزد. شما به تبليغاتي نياز داريد که تعداد دفعات تکرار بيشتري داشته باشد تا شانس اينکه مخاطبان بيشتري را جذب کنيد بيشتر شود. اگر شما يک کمپين اينترنتي را اداره مي کنيد براي تعداد دفعات آن تصميم گيري کنيد. دفعه اولي که تبليغ خود را مي فرستيد بايد به اين فکر کنيد که قرار است چند بار آن را بفرستيد و بعدي ها چگونه باشند؟
قبل از شروع به عمل به اين سوال ها جواب بدهيد تا موفقيت شما افزايش يابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

?)کتاب ها

زماني که تمام اينها به کمک شما نمي آيند و هنوز شما سوالات زيادي داريد و با مشکلات زيادي مواجه هستيد، کتاب هاي زيادي هستند که مي توانند براي پيدا کردن مخاطب از آنها استفاده کنيد. همچنين به دنبال عنوان هايي باشيد که تازه انتشار يافته تا شما را در قله اطلاعات تبليغات نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =