شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

اجزای اصلی فرآیند بازاریابی چیست ؟

نوشته شده توسط در تاریخ مهر ۱۸, ۱۳۹۷ 766 views

اجزای اصلی فرآیند بازاریابی چیست ؟

در این مقاله سعی داریم به پنج رکن اساسی بازاریابی اشاره کنیم

محصول در بازارایابی

جوانب پر اهمیت محصول شما که بر روی تصمیم مشتریان بر خرید محصولتان تاثیر گذار است چیست ؟

گفتنی است علاوه بر ویژگی های محسوس و نامحسوس محصول مانند ظاهر آن از جمله بسته بندی و شکل ظاهری اولین برداشت های مشتریان از محصول شما امر مهمی است که بر روی خرید تاثیر فراوان دارد . اما در نهایت این عملکرد محصول است که مشتریان را به خرید مجدد و ترغیب دیگران برای خرید آن مجبور می کند .

توضیحات :

شما می بایست از تمامی مشخصات محسوس و نا محسوس محصول که بر روی برداشت اولیه مشتری تاثیر گذار است لیستی کامل و دقیق تهیه کنید .

قیمت گذاری در بازاریابی

برای مشتری بدست آوردن و استفاده از محصول شما چقدر هزینه دارد ؟ فهرست قیمت ،اغلب مهم ترین عامل تاثیر گذار بر ادراک مشتری از قیمت است،اما تنها عامل نیست.تخفیف ها و پیشنهاد های ویژه نیز از نکات موثر در فهرست قیمت است. همچنین هر هزینه اضافه ای که ممکن است به مشتری تحمیل شود ،مثل تغییر مصرف از یک محصول رقیب به محصول خود که نباید آن را از قلم بیندازید .این مساله می تواند واقعا نظر مشتری را در مورد جذابیت محصول شما تحت تاثیر قرار بدهد.

توضیحات :

آن جنبه های مربوط به قیمت را که روی نظر مشتری تاثیر مش گذارد،فهرست کنید.

مکان یابی در بازاریابی

محصول شما کجا و چه وقت به مشتریان عرضه می شود؟مکان خیلی موثر است ،زیرا بیشتر اوقات ، مشتریان در واقع برای خرید محصول شما نمی آیند.هیچ کس هر روز تمام مدت دنبال چیزی نمی گردد که شما می خواهید به او بفروشید.وقتی کسی چیزی را می خواهد ، بیشتر تحت تاثیر آن چیزی قرار می گیرد که در دسترس اوست .یافتن زمان و مکان مناسب در موفقیت بازاریابی بیشترین اهمیت را دارد و اغلب بسیار دشوار است.

توضیحات :

هر یک ار ویژگی های محل و موقعیت عرضه را (هم ار نظر زمان و هم مکان ) ، که روی دسترسی پذیری محصول اثر می گذارد ، فهرست کنید.

بهبود بخشی در بازاریابی

این مولفه ی چهارم تک تک و تمامی روش ها را در بر می گیرد که برای برقراری ارتباط با مشتریان آن ها را بهبود کی بخشید و ارتقا می دهید.آیا آگهی می دهید ؟نامه می نویسید؟بروشور پخش می کنیددر معرض دید بودن علایم تابلو ها روی ساختمان ها و وسایل نقلیه چطور است؟در این صورت روش ها و ابزار های بهبود بخشی آن ها را نیز لحاظ کنید ،زیرا این ها نیز به شکل گیری ادراک مشتری کمک می کنند.در مورد سایر اجزای معمول ارتباط با مشتری چطور ؟آن ها نیز بخشی از تاثیری هستندکه ارتباطات بازاریابی شما اعمال می کنند.

توضیحات :

تمام راه های موجود برای بهبود بخشی عرضه ی محصول خود را که به برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل می انجامد،فهرست کنید.

افراد در بازاریابی

تقریبا در تمام کسب و کار ها انواع مختلفی از تماس های انسانی با مشتریان بالقوه و بالفعل وجود دارند که از آن جمله می توان به تماس های فروشندگان ،خدمات،کارکنان حمایتی و نیز کارکنان جمع آوری محصول ،حمل با کشتی ،تسویه حساب ،تعمیر و … با مشتریان اشاره کرد. تمام این ارتباط های انسانی اجزای مهمی از برنامه های بازار یابی اند،البته شاید در حال حاضر تمام آن ها چندان به متمرکز و موثر ماندن برنامه ی شما کمک نکنند.

 

برچسب ها : ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =