آواتار بازاریابی
آواتار بازاریابی
بازاریابی ارزان نیست، بنابراین قابل درک است که صاحبان کسب و کار به دنبال ارزش پول هستند. و غالبا این تلاش ها منتج به یک استراتژی می شود که مخاطبان زیادی را هدف قرار می دهد. اما این کار می تواند یک اشتباه باشد. در اینجا به لزوم داشتن آواتار بازاریابی و نقش آن در موفقیت استراتژی بازاریابی می پردازیم.
تصور کنید که ماشین چمن زن بنزینی می فروشید. شاید وسوسه شده و افرادی را که علاقه مند به باغبانی هستند هدف قرار دهید. اما برخی از باغبانان مشتاق در آپارتمان ها زندگی می کنند و باغبانی آنها فقط محدود به بخش کوچکی می شود. برخی دیگر نیز زمین چمن را سنگفرش کرده اند تا فضایی برای پارکینگ ایجاد کنند و باغبانی آنها محدود به باغچه ها و گلدان های بزرگ است. برخی دیگر نگرانی های زیست محیطی دارند و ماشین های برقی را ترجیح می دهند.
ایفای نقش در یک شبکه گسترده، ناگزیر دستاوردهای ناخواسته ای تولید می کند که بخاطر عدم به کارگیری درست از تلاش های بازاریابی است. برای آنکه بتوانید سر زبان ها بیفتید، باید روی تعداد کمی از افراد متمرکز شوید نه بخش گسترده ای از آنها. و این یعنی شناسایی مشتری ایده آل.

عابدی مدیسه
تحلیل و ارزیابی الگوهای رفتاری در فروش با توجه به نظریه های علم روانشناسی از علاقه مندی های تدریس و تحقیق اینجانب هست و معتقدم بازار امروز به شدت نیازمند نگاهی نو در بازاریابی ،فروش و تجارت نوین و همچنین بازاریابی شبکه ای هست و باید تمرکز و ارایه درخشانی به علاقه مندان به فروش و تجارت داشت چرا که فرآیند فروش نیازمند ارتقای مهارت ها و تکنیک های کاربردی در این عرصه است و آموزش های حرفه ای و کاربردی می تواند رونق بخش سرزمینم و خالق افراد مشتاق و با مهارت عرصه فروش و تجارت باشد.
دیدگاهتان را بنویسید