شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

آنچه بایداز تبلیغات بدانید

نوشته شده توسط در تاریخ تیر ۱۰, ۱۳۹۷ 783 views

آنچه بایداز تبلیغات بدانید

در تعریف کلی، هرگونه ارائه غیرشخصی (عمومی)، و ترویج یک ایده، کالا یا خدمت را میان متقاضیان شناخته شده را تبلیغات می گویند. در واقع تبلیغات را یکی از عناصر Promotion یا ترفیع در آمیخته بازاریابی باید بدانیم.

انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) در مورد تبلیغات چنین گفته است :

برای این که مشتری از شما خرید کند، باید بداند جه چیزی را برای فروش دارید، به همین دلیل است که تبلیغات بخش مهمی از آمیز? بازاریابی به شمار می‌رود. برای افزایش فروش و سود، تلاش کنید تا حداکثر بهره را از تبلیغات خود ببرید .

تبلیغات را به سه صورت کلی می توان طبقه بندی نمود :

۱- تبلیغات منتخب یا تبلیغات عنوان تجاری

۲- تبلیغات برای تقاضای اولیه یا تبلیغات عمومی

۳- تبلیغات سازمان یافته

نورمان بری (Norman Berry) کارگردان هنری و خلاق یکی از شرکتهای بزرگ تبلیغاتی، چنین می گوید :

« این که بعضی ها، تاثیر تبلیغات را به طور مستقیم با میزان فروش اندازه می گیرند، باعث وحشت من می شود. البته درست است که تبلیغات باید میزان فروش محصول را افزایش دهد و آگهی که در افزایش میزان فروش موثر نباشد هر چقدر هم که شما آن را توجیه کنید، از نظر من اگهی بدی است؛ اما اگر یک آگهی، بی سلیقه و بی فکر ارائه شود و روح بیننده را مورد خطاب قرار ندهد، هر چقدر هم که در افزایش میزان فروش موثر باشد، باز از دید من کافی نیست . »

برن باخ ) یکی از خلاقترین نویسندگان تبلیغات در جهان) نیز چنین می گوید :

«تا زمانی که مردم شما را باور نکرده اند، آن چه که گفته اید، حقیقت نیست. اگر آن چه را که می گویید نمی فهمند، شما را باور نمی کنند و به شما گوش نمی دهند، از این رو است که آن چه را که گفته اید، نفهمیده اند. اگر جلب توجه نکنید به شما گوش نخواهند داد. تا زمانی که با استفاده از قدرت خیال خود، چیزهای زنده و جذاب خلق نکنید توجه مردم را جلب نخواهید کرد. »

بنابراین بر اساس آن چه گفته شد، و با توجه به نظر نورمان بری و برن باخ، و همچنین انجمن بازاریابی آمریکا، تبلیغات دارای ویژگیهای زیر است :

تبلیغات، نوعی اطلاع رسانی به مشتری است .

تبلیغات، یکی از اجزای ترفیع است و یکی از زیر مجموعه های آمیخته بازاریابی محسوب می شود .

تبلیغات، اگر بی سلیقه و فاقد ایده مناسب باشد، حتی اگر منجر به فروش شود نیز، نمی تواند یک تبلیغ خوب تلقی شود .

تبلیغات، شکل نمی گیرد مگر با حضور عنصر خلاقیت و نوآوری !

اما آن چه باید مدنظر داشت، تفاوت بازاریابی و تبلیغات است.

همان طور که اشاره گردید، تبلیغات تنها جزیی از بازاریابی است. بازاریابی یک برنامه ریزی سیستماتیک و پیاده سازی و کنترل اجزای مختلف کسب و کار است که خریدار و فروشنده را با هدف یک ارتباط سودآورانه متقابل به یکدیگر می رساند و تبلیغات به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی مطرح می گردد .

تبلیغات را نباید تنها نتیجه رشد سرمایه داری بدانیم، در واقع تبلیغات به عنوان محصول فضای رقابتی، مسئول پیدایش بالاترین سطح زندگی بشری نیز هست، و ما معتقدیم تبلیغات دنده ای از چرخ دنده های اقتصاد بزرگ دنیای کنونی است .

امروز تبلیغات در اقتصاد مبتنی بر رقابت، عنصری کلیدی است و در دنیای تجارت، جایگاه غیرقابل انکاری دارد .

در واقع تبلیغات به عنوان یکی از زیرمجموعه های ترفیع در آمیخته بازاریابی، انواع مختلفی دارد که صاحب کسب و کار می بایست با توجه به جایگاه محصول، برند و … به انتخاب نوع مناسب آن بپردازد. تبلیغات را بر مبنای هدف به سه دسته عمده تقسیم می کنند .

۱- تبلیغات اطلاع دهنده

۲- تبلیغات متقاعد کننده

۳- تبلیغات یادآوری کننده

اهدافی که در تبلیغات اطلاع دهنده دنبال می شود شامل موارد زیر است :

– آگاه کردن بازار از وجود یک کالای جدید

– اعلام موارد استفاده جدید یک کالا

– توضیح در مورد نحوه کار با کالا

– شرح خدمات موجود

– اصلاح یا برطرف کردن تاثیرات منفی

– تعدیل انصراف مصرف کننده

– ایجاد یک تصویر ذهنی برای شرکت (برند)

اهدافی که در تبلیغات متقاعد کننده دنبال می شوند شامل موارد زیر است :
– ایجاد برتریِ نام تجاری یک کالا
– تشویق مصرف کنندگان به استفاده از نام تجاریِ یک کالای خاص

– تغییر دریافتهای ذهنی مشتریان نسبت به ویژگیهای کالا

– متقاعد کردن مشتری به خرید کالا در زمان حاضر

– متقاعد کردن مشتری برای پذیرش فروشنده شرکت

اهدافی که در تبلیغات یادآوری کننده دنبال می شوند شامل موارد زیر است :

– یادآوری به مصرف کنندگان در مورد این که احتمال احساس نیاز به کالا در آینده نزدیک وجود دارد

– یادآوری محل خرید کالا

– به خاطر سپردن کالا در طول فصولی که از آن استفاده نمی شود

– حفظ آگاهی مطلوب در مشتریان

مراحل ارتباط در تبلیغات تجاری

ارتباط در تبلیغات، دارای یک هدف ویژه است: ارسال یک پیام که به مشتریان آگاهی خواهد داد، و آنها را برای عمل کردم (خواه خرید یک کالا باشد، خواه رای دادن به یک نامزد ریاست جمهوری) تحریک خواهد کرد. فرآیند ارسال پیام تبلیغاتی برای مخاطبان گوناگون از طریق آگهی، «ارتباط بازاریابی» نامید می شود.

ارتباط بازاریابی (بازارسازی) مشتریان را به طور پیوسته از آگاه سازی تا خشنودسازی، در شش مرحله هدایت می کند که همین مراحل شش گانه فرآیند ارتباط می دهند .

مرحله ۱ :

آگاه سازی : مطمئن شوید که مخاطب شما در مورد کالاهای‌تان اگاهی و اطلاع دارد. ضرورت و اهمیت این آگاه سازی زمانی آشکار می شود که شما یک کالای جدید را معرفی می کنید .

مرحله ۲ :

دریافت : در ارتباط بازارسازی‌تان مطمئن شوید که مشتریان بالقوه، ویژگی ها و فواید کالاهایتان را بخوبی بشناسد و درک کنند .

مرحله ۳ :

پذیرش و قبول : مشتریان آینده باید تصمیم بگیرند که آیا کالاهای شما می تواند نیازهای آنها را برآورده سازد. یا خیر. ممکن است آنها کالای شما را به دلایل مختلف رد کنند، اما تردیدی نیست که آنها را با کالاهایی دیگر مقایسه خواهند کرد.

مرحله ۴ :

اولویت و مزیت : خریداران، یک ویژگی مطلوب را به کالایی نسبت می دهند که برطرف کننده نیازشاان نیز باشد؛ بنابراین اگر مردم کالای شما را می پسندند، به این معنا نیست که حتماً آن را می خرند. تبلیغات باید یک دلیل قانع کننده برای خرید کالا ارائه دهد .

مرحله ۵ :

مالکیت : مالکیت بازخوردی است که آگهی دهنده ها امیدوارند هنگامی که با مخاطب ارتباط برقرار می کنند آن را دریافت کنند .

مرحله ۶ :

تقویت : از تبلیغات برای تقویت حس رضایت و خشنودی مشتریان در مورد عمل یا خرید استفاده کنید.

این مراحل یک روند جدید را در فرآیند ارتباط پدید می آورد. زیرا شما یم پیام دیگر را برای مخاطب خود می فرستید و در پی واکنشی نظیر خریدهای بیشتر هستید .

این مراحل گاهی اوقات «سلسله مراتب مدل تاثیرات» نامیده می شود، زیرا مراحل واکنش مخاطب را در مقابل تبلیغات شما منعکس می کند

برچسب ها : ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهار =