شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه
درباره من

درباره من

درباره من سلام دوست من در مورد درس خواندن و نمره گرفتن ،میان افراد جامعه من عقیده ای متداول دارم:« دانشجویان یا دانش آموزان زرنگی که نمره A می گیرند، آینده کاری تضمینی دارند و درآمدی آن چنانی منتظرشان است». ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است. برای پیدا کردن کار، داشتن مدرک ضروری است ولی کسی به نمرات شما توجه نمی کند. وقتی فارغ التحصیل می شوید، مهم ترین عامل برای موفقیت و کسب شغل مناسب، دانش و توانایی انجام کارها در یک سیستم است.دانشجویانی که نمره C می گیرند، برای کلاس هایی که برایشان فایده ندارد، وقت خود را…[ادامه]

درباره من
خواندم !

آموزش بازاریاب وفروشنده جدید

نوشته شده توسط در تاریخ تیر ۱۰, ۱۳۹۷ 739 views

آموزش بازاریاب وفروشنده جدید

پس از استخدام فروشنده و بازاریاب جدید و تازه کار، برای افزایش بهره وری و آگاه شدن وی از وظایفش ،آموزش بازاریاب و فروشنده ضرورتی اجتناب ناپذیر است.یک فروشنده و بازاریاب تازه کار باید در موارد زیر آموزش ببیند:

?) آموزش بازاریاب و فروشنده در رابطه با شرکت:

فروشنده باید از سابقه شرکت،رزومه آن،ساعات کاری،فرهنگ سازمانی و .. اطلاع یابد تا یک دید کلی از شرکت بدست آورد.از سوی دیگر با سایر کارکنان،جایگاه آنان و خطوط گزارش دهی آشنایی پیدا کند.فروشنده تازه کار باید در رابطه با وظایف ،شرح شغل تعیین شده، حدود اختیارات و مسئولیت های خودش آموزش ببیند.

?) آموزش بازاریاب و فروشنده در رابطه با محصول:

یک فروشنده تازه کار برای موفقیت در کار فروش باید به محصولی که می خواهد بفروشد تسلط کامل داشته باشد،تا بتواند به خوبی پاسخ گوی سوالات مشتریان باشد و آن ها را راهنمایی کند.بدین منظور موارد زیر پیشنهاد می گردد:

  • مطالعه اسناد و کاتالوگ های موجود
  • آموزش شفاهی توسط مدیر فروش و سایر فروشنده ها
  • حضور در جلسات فروش حضوری به همراه سایر فروشنده ها
  • آشنایی باسوالات متداول که توسط مشتریان در جلساتمذاکرات فروش پرسیده می شود.
  • حضور در کارخانه و آشنایی با فرآیند تولید محصول و ویژگی های آن

?) آموزش بازاریاب و فروشنده در رابطه با مشتریان و بازار:

فروشنده تازه کار باید با مشتریان فعلی و بالقوه شرکت آشنا شود .خصوصیات مشتریان را بداند و از انتظارات آن ها آگاه شود.الزامات شرکت در خصوص مشتریان و نحوه پرداخت مورد قبول شرکت را بداند.او باید بداند شرکت چه خطوط محصولی دارد و در چه بخش هایی از بازار فعالیت می کند.محصول تولیدی شرکت چه ویژگی ها و مزایایی دارد و تمایز آن با محصولات سایر رقبا در چیست.

?) آموزش بازاریاب و فروشنده در رابطه با رقبا:

فروشنده باید با رقبای اصلی شرکت آشنا شود.خصوصیات آن ها ،نقاط قوت و نقاط ضعف آن ها را بشناسد و از قیمت محصول آن ها آگاهی داشته باشد.

?) آموزش بازاریابی و فروش:

آموزش یک فرآیند تمام نشدنی است.فروشنده باید آموزش بازاریابی و آموزش فروش ببیند.فروشندگان باید همواره در حوزه بازاریابی و فروش مطالعه داشته باشند و در دوره های آموزشی شرکت کنند.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =