Events گردهمایی - شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه Events گردهمایی - شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه

Events گردهمایی

خانه » بازار یابی » Events گردهمایی
زمان : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ دسته بندی : بازار یابی, وبلاگ

Events گردهمایی
در این درس به دومین عاملی میپردازیم که لیدرهای سطح بالا برای ساختن یک سازمان بزرگ انجام میدهند. موفقترین آنها، همه این کارها را کامل انجام میدهند و این ویژگیها را دارند؛ از این روست که روی ریل هستند.
همچنان که قبلاً گفتیم، این ۷ ویژگی درباره مفهومی است که آن را روی ریل بودن (getting over the line) می نامیم؛ معنای این عبارت این است که کسی را در وضعیت ذهنی قرار دهیم که در هیچ حالتی بازنگردد. چنین فردی تعهدی به سختی صخره به کار و کمپانی دارد و هرگز کار را رها نمیکند؛ هر مشکلی هم که میخواهد پیش بیاید …
آنها روی ریل هستند؛ اگر کمپانی به مدت سه ماه محصولات را توزیع نکند؛ اگر یک برنامه ی بسیار منفی درباره کمپانی در تلویزیون رسمی کشور پخش شود، اگر بالاسری آنها کار را کنار بگذارد … فرقی نمیکند؛ آنها روی ریل هستند! آنها در مسیر خود قرار دارند! (مترجم: تکرار مطلب قبلی از خود نویسنده است.)
و هیچ چیز بیشتر از Events (گردهمآیی ها) افراد را روی ریل قرار نمیدهد.
این Events (وقایع) مانند چسبی است که سازمان شما را نگه میدارد و موتوری است برای فعالیت های حیاتی مانند آموزش و کار جمعی و ایجاد انگیزه. همچنین Event بهترین ابزار است برای ساختن باورها؛ عامل درونی بسیار مهمی که افراد را روی ریل نگه میدارد.

پنجمین درس از زبان رندی گیج Image یا تصویر است

ممکن است شما در این کار نسبتاً تازه وارد باشید و فکر کنید مسئولیتی در قبال Events و برگزاری آنها ندارید و این زمینه به شما مربوط نمیشود. این اشتباه بسیار بزرگی است؛ چرا که مسأله مهم درباره شما این است که چگونه از گردهمآیی هایی که دیگران برگزار میکنند استفاده میکنید و آنها را توسعه میدهید. بیشتر از این گردهمآیی ها از سوی بالاسری­های شما برگزار میشود؛ بعضیها را هم ممکن است کمپانی برگزار کند. ممکن است این گردهمآیی ها، نه مربوط به کمپانی شما، که مربوط به موضوع کلی نتورک مارکتینگ باشد که توسط من، تام شرایتر یا سایر مربیان برگزار میشود؛ یا حتی ممکن است این گردهمآیی ها توسط افرادی که در این تجارت نیستند برگزار شود؛ در زمینه های گوناگونی مانند رشد شخصی.
من باور دارم بهترین سناریو این است که همیشه تعدادی گردهمآیی با فواصل منظم توسط بالاسریهای شما و کمپانی برگزار شود. این وقایع بیشترین کمک را به ایجاد «باور» و «ایمان» به کمپانی شما، روند کاری و آموزشی مچموعه شما و سیستم شما ایجاد می­کنند. به نظر من، حداقل هر سه ماه یک بار، باید یک گردهمآیی بزرگ برگزار شود؛ یعنی سالی ۴ بار. غیر از آن، حداقل ماهی یک بار، باید گردهمآیی هایی با حضور حدود ۲۰ نفر به ویژه از افراد تازه وارد شده و بدون ورودی برگزار شود. همچنین گردهمآیی لیدرشیپ هم باید داشته باشید؛ اما این گردهمآیی ها فقط برای لیدرهای سطح بالاست؛ نه همه گروه.
اگر میخواهید یک لیدر باشید و مجموعه تان رشد مداوم داشته باشد، باید این نکته را دریابید:
شما باید در همه این گردهمآیی ها حضور داشته باشید؛ اما بیشتر آنها برای شما طراحی نشده اند؛ آنها برای تیم شما طراحی و برگزار شده اند تا آنها را روی ریل قرار دهید! نقش شما این است که فرهنگی بیافرینید که این گردهمآیی ها و شرکت در آنها اولویت بسیار بالایی در مجموعه شما داشته باشد.
در هر گردهمآیی (Event)، شما باید آن را بزرگتر کنید و هر تعداد که میتوانید و ممکن است از اعضای تیمتان را در آن شرکت دهید؛ هرچه بیشتر بهتر. فرض میکنیم شما ۲۵ نفر از مجموعه تان را به یک گردهمآیی بزرگ برده اید. اگر این گردهمآیی درست برگزار شود، حداقل ۱۰ تا از آنها را روی ریل قرار داده اید. اتفاقی خواهد افتاد؛ گویی کلیدی در آنها زده میشود؛ و آنها روی ریل قرار میگیرند!
ممکن است این اتفاق صرفاً به دلیل یک لحظه خیره شدن در چشمان یک بالاسری بیفتد؛ ممکن است به دلیل چند جمله ای باشد که یک نفر که درآمد بالایی داشته میگوید؛ ممکن است تنها نظری باشد که کسی که پهلوی آنها نشسته میدهد؛ یا گفت و گویی باشد که زمان استراحت بین دو نفر دیگر اتفاق میافتد! معمولاً در چنین جلساتی کسانی صحبت می­کنند که افراد شما قبلاً آنها را نمی شناخته اند؛ ممکن است تعداد قابل توجهی از افراد شما متوجه شوند که داستان روند کار آن فرد ناشناس، کاملاً شبیه آنهاست!
و در این صورت، آنها تلاش میکنند که بقیه داستانشان هم شبیه آن فرد باشد؛ و زمانی که چنین شود، کار تمام است؛ آنها موفقیت را واقعیت میبخشند و البته روی ریل قرار می­گیرند!
شاید ۱۵ نفر از ۲۵ نفر شما چنین احساسی نداشته باشند و اینقدر عوض نشوند؛ ولی حداقل هیجانزده میشوند انگیزه بیشتری پیدا میکنند شاید بهتر عمل کنند. بعضی از آنها در گردهمآیی بعدی شرکت میکنند و آنجا روی ریل قرار میگیرند و بعضی پس از آن.
ممکن است کسی به ۵ یا ۱۰ یا ۱۵ گردهمآیی بیاید تا روی ریل قرار بگیرد! بعضی هم ممکن است هرگز روی ریل قرار نگیرند و در میانه ی راه کار را ترک کنند؛ اما مطمئناً این افراد با افراد دیگری که لیدرهای روی ریل وارد میکنند، جایگزین میشوند.
من درس بزرگی را از اریک وور، بالاسری ام یاد گرفتم. او نکته بسیار جالبی را درباره آوردن افراد به Eventها کشف کرده بود.
او کشف کرد هرگاه شما ۱۰۰ نفر از یک مجموعه را به یک گردهمآیی ببرید، بازی از نو شروع میشود! اگر ۱۰۰ نفر از یکی از مجموعه هایتان در یک گردهمآیی شرکت کنند، میتوانید مطمئن باشید که تعداد کافی از آنها روی ریل قرار میگیرند تا فرآیند همانندسازی به درستی انجام شود.
بنابراین، راز موفقیت این است که تا آنجا که میتوانید، افراد بیشتری را به یک گردهمآیی ببرید. یاد بگیرید که خودتان نیز یک گردهمآیی را توسعه دهید و بزرگترش کنید و تنها اعلام­کننده آنها نباشید! فرهنگی بسازید که در آن گردهمآییها مقدس باشند.
هرگز نگران نباشید که آیا این گردهمآیی با قبلی تفاوتی دارد یا نه؛ یا این که شما از آن چه سودی خواهید برد. شما همیشه، در هر گردهمآیی چیزی برداشت خواهید کرد؛ اما پس از حد خاصی، گردهمآییها دیگر برای یادگیری مهارت نیستند؛ چون شما آن مهارتها را آموخته اید. گردهمآیی ها برای این هستند که شما تیمتان را سریعتر بسازید.
بنابراین، جداً به این فکر کنید که تاکنون از گردهمآیی ها چه استفادهای برده اید و به خودتان در این زمینه نمره بدهید. در پایان این ۶ درس، خواهیم دید که نمره ی شما در هر زمینه چند است و کدام ویژگیها را باید بهبود ببخشید. از درس قبلی تاکنون، POSTUREتان باید خیلی بهتر شده باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

سه + 4 =