۷ راه فوق العاده برای جذب مشتری های جدید - شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه ۷ راه فوق العاده برای جذب مشتری های جدید - شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه

۷ راه فوق العاده برای جذب مشتری های جدید

خانه » وبلاگ » ۷ راه فوق العاده برای جذب مشتری های جدید
زمان : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ دسته بندی : وبلاگ

 ۷ راه فوق العاده برای جذب مشتری های جدید

چگونه با چند راهکار ساده مشتریان بیشتری جذب کنیم

۱- بازار هدفتان را بشناسید

اگر بدانید دنبال چه مشتری هستید پیدا کردن آنها ساده‌تر خواهد بود. بدون داشتن تصوری از یک مشتری ایده‌آل و یک بازار هدف، نمی‌دانید که از کجا باید شروع کنید.

تصویر واضح و شفافی از بازار هدفتان در ذهن داشته باشید. به این فکر کنید که چه چیزی این افراد را خوشحال، ناراحت، وحشت زده یا آرام می‌کند و سپس به این فکر کنید که چگونه می‌توانید زندگی را برایشان کمی ساده‌تر کنید.

سعی کنید بازار هدفتان را با جزییات ذکر کنید و از گفتن عبارات و اصلاحات کلی مانند همه‌ی خانمها یا همه‌ی آقایان بپرهیزید. بعضی از محصولات برای قشرهای مختلف مردم مورد استفاده است و اغراق در مورد محصولتان باعث می‌شود که استراتژی‌های جذب مشتری برایتان سودی نداشته باشد.

۲-بررسی کنید که مشتریانتان را در چه مکان‌هایی می‌توانید پیدا کنید

در حالی که بازار هدفتان در ذهنتان هست، مکان هایی که این افراد معمولا یافت می شوند (در فضای مجازی، انجمن‌ها و…) را شناسایی کنید و سپس تبلیغتان را متناسب با آن طراحی کنید.

مکانی که شما به دنبال مشتریانتان می‌گردید بستگی به کسب و کارتان دارد. می‌توانید تعدادی از مشتریان احتمالی را در فضاهای مجازی، انجمن‌های اینترنتی، کنفرانس‌ها و جلسه‌های مربوط به کسب و کارتان پیدا کنید.

۲- زیر و بم کارتان را بشناسید

شناخت کامل کسب و کارتان و داشتن معلومات و اطلاعات دقیق از محصول یا خدماتی که عرضه می کنید برای جذب مشتریان جدید امری ضروری و حیاتی ست. وقتی شما محصولتان را کامل بشناسید افرادی که به محصول یا خدمات شما علاقه‌مندند می‌بینند که چقدر معلومات شما در این زمینه بالاست و از شما درخواست مساعدت می‌کنند.

۲- برای مشتری ارزش قائل شوید

به مشتریان احتمالی‌تان دلیلی برای استفاده از خدماتتان بدهید. این کار اولین قدم شما برای ایجاد مشتریانی وفادار است.

برای مشتری ارزش قائل شوید و نشان دهید که درک عمیقی از مسئله‌ای که آنها به دنبال حل آن هستند، دارید. تا زمانی که شما یک ساختار فروش سازمان یافته در ذهنتان داشته باشید، مشتری ها جذب کسب و کارتان می‌شوند و می‌توانید خریداران و مشتریان احتمالی را به مشتری واقعی تبدیل کنید.

۳- بازاریابی به شیوه‌ی پاسخِ مستقیم را اجرا کنید

بهترین راه برای دسترسی به مشتری‌هایتان استفاده از تکنیک‌ها و روش‌هایی ست که آنها را تشویق کنید کاری انجام دهند، مثلا عضو کانال های اجتماعی شما شوند یا درخواست اطلاعات بیشتری از شما بکنند.

پیام‌ها و مضمون هایی ایجاد کنید که مستقیما به دست بازار هدفتان برسد. سعی کنید یک چیز با ارزش را رایگان به آنها بدهید و این گونه آنها را جذب کنید. تا جایی که می‌توانید در مورد بازاریابی به شیوه ی پاسخ مستقیم، مطلب یاد بگیرید، زیرا این روش به شما یاد می دهد روی نتایجی که اهمیت دارد تمرکز کنید. (بازاریابی به شیوه پاسخ مستقیم در واقع روشی ست که نتیجه‌ای که از یک شیوه‌ی بازاریابی گرفته‌اید مستقیما تحلیل و بررسی می‌شود و در صورت نیاز ادامه پیدا می‌کند یا منحل می‌شود. برای اطلاعات بیشتردر مورد این شیوه بازاریابی تحقیق کنید.)

تبلیغاتتان را به نحوی طراحی کنید که بازار هدفتان را مجاب کنید که چرا باید با شما کار کنند. به آنها نشان دهید که مسائلشان را درک می‌کنید و اینکه شما می‌توانید این مسائل را سریع‌تر و ارزان‌تر از دیگران حل کنید.

۴- با دیگران مشارکت کنید

همکاری و مشارکت با کسب و کارهایی که مکمل کسب و کار شما هستند، به شما این فرصت را می دهد که نیرو و انرژیتان را دو برابر کنید. که این قضیه می‌تواند در ساختن یک کسب و کار بسیار تاثیر گذار باشد. برای مثال اگر شما شرکتی دارید که تخصص آن در زمینه ی سئو و بهینه سازی سایت است، سعی کنید با شرکتی که کارش ساخت و طراحی وب‌سایت است همکاری کنید.

ایجاد روابط چه با صاحبان مشاغل و چه با مشتریان، به شما کمک می‌کند که زیر بنایی از مشتریان وفادار بسازید. تمرکزتان را روی ایجاد روابط انسانی بگذارید. هر چقدر روابط شما محکم‌تر باشد، امکان اینکه مشتری‌ها در مورد شما به دوستان و اقوامشان خبر دهند بیشتر است. و همچنین امکان اینکه خودشان دوباره سراغ شما بیایند نیز بیشتر است.

۵- پیگیری کنید

بعد از تلاش‌های شما برای جذب مشتری، نکته‌ای بسیار ضروری وجود دارد که نباید آن را فراموش کنید. کارهایی انجام دهید که با استفاده از آن بتوانید مشتریتان را پیگیری کنید و کارتان را گسترش دهید. خیلی از قراردادها و مکالمه‌های خوب به خاطر عدم پیگیری از بین می روند. انجام این کار بسیار ساده باعث می‌شود پایه‌ی مشتریان شما رشد کند و توسعه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

شانزده − نه =