نتورکر. گرافیست. توسعه دهنده وب. بازاریاب. مشاور کسب و کار

شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه

نتورکر. گرافیست. توسعه دهنده وب. بازاریاب. مشاور کسب و کار

همه خوشبختی ها و موفقیت هایی که به من روی آورده، از درهایی وارد شده که آنها را به دقت بسته بودم.

وظایف مدیر فروش ومدیر بازرگانی

وظایف مدیر فروش ومدیر بازرگانی

۱) شناسایی مشتریان فعلی و طبقه بندی آنها برحسب سن، جنس، درآمد،موقعیت جغرافیایی، حساسیت ها نسبت به رنگ، قیمت، خدمات و پیش بینی نوع و مقدار تقاضای سالانه هر گروه و توان تامین بنگاه خودی.
۲) رجوع و فراخوانی مشتریان گذشته و کشف علت عدم خرید و قطع ارتباط آنها و حل مشکلات فی ما بین.
۳) اندازه گیری رضایت مشتریان وطراحی برنامه هایی برای افزایش رضایتمندی آنها.
۴) شناسایی فرصت های افزایش تولید، افزایش فروش، افزایش سود و تجزیه و تحلیل وطراحی برنامه های اجرایی برای بهره گیری ازفرصت ها.
۵) انجام تحقیقات بازار و جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات مورد نیاز از مصرف کنندگان، رقبا، عوامل توزیع (عمده فروش ها و خرده فروش ها).
۶) شناسایی مصرف کنندگان دولتی و سازمانی مانند انجمن ها، اتحادیه ها، فروشگاه های زنجیره ای، هتل ها، بیمارستان ها، مراکز بزرگ خرید وفروش وطراحی برنامه های خاص برای آنان.
۷) ایجاد رابطه (مکاتبه، مصاحبه، تماس حضوری یا تلفنی، ..) با مشتریان،تصمیم گیرند گان اصلی در مورد خرید و تدارکات،مسئولین مالی و مدیران موثر.
۸) تخمین و پیش بینی فروش انواع محصولات به تفکیک در ماه ، فصل، شش ماهه بعد وسال بعد به گروههای مشتریان.
۹) هم فکری وهماهنگی با مدیر تولید در مورد افزایش تولید،تنوع محصول و ساخت محصولات جدید.
۱۰) طراحی و توسعه ی محصولات جدید به کمک واحدهای طراحی یا R&D-1.
۱۱) شناسایی وآنالیز محصولات رقبا ( از نظر ابعاد، اندازه، رنگ، قیمت، بسته بندی، ویژگی های مربوط به فصل و..) و تجزیه و تحلیل swot.
۱۲) مطالعه ی سوابق هر محصول و رسم منحنی عمر آن(plc).
-تشخیص و توسعه

۱۳) تصمیم گیری یا ارائه نظر مشورتی در مورد تغییرات محصولات یا ادامه ی تولید آن با توجه به مراحل عمر محصول.
۱۴) تصمیم گیری یا ارائه نظر مشورتی در مورد قیمت،بسته بندی،
روشهای توزیع، تبلیغات، بهبود کیفیت، و…محصولات.
۱۵) همکاری وهماهنگی به مدیران فروش،مالی،تولید،تدارکات و…در جهت بهبود کیفیت ،رضایت مشتری،تغییرات در تعداد تولید و قیمت ها و….
۱۶) شناسایی و تجزیه و تحلیل عملیات رقبا و توصیه های لازم به سایر مدیران.
۱۷) شناسایی وتجزیه و تحلیل بازارهای جدید(مشتریان جدید).
۱۸) برنامه ریزی برای جذب مشتریان جدید.
۱۹) برنامه ریزی برای ایجاد تمایز نسبت به رقبا.
۲۰) تعیین بودجه عملیاتی فروش.
۲۱) طراحی چارت سازمانی واحدهای بازرگانی و فروش.
۲۲) مطالعه و برنامه ریزی در مورد انتخاب،همکاری و ارزیابی نمایندگان فروش (عمده فروش یا خرده فروش) و فروشندگان ثابت و سیار.
۲۳) مطالعه و برنامه ریزی برای خلق،توسعه و حمایت از نام تجاری فعلی (برند موجود) و ثبت برند های جدید برای مواقع اضطراری.
۲۴) طراحی محصولات سفارشی برای مشتریان خاص و تنظیم برنامه بازاریابی ویژه آن محصولات.

۲۵) برنامه ریزی و اجرای برنامه های تماس و بازدید از مشتریان عمده ونمایندگان،هم چنین دعوت از آنها و بهبود اطلاعات.
۲۶) مطالعه و برنامه ریزی در مورد تخفیف ها،جوایز و انگیزه های افزایش خرید توسط مشتریان.
۲۷) برنامه ریزی و کنترل امور شعب،فروشگاه ها و نمایشگاه ها.
۲۸) طراحی و به روز کردن سایت اینترنتی و اجرای بازاریابی الکترونیکی
۲۹) تعیین هدف فروش و هدف سود،هم چنین تخمین بودجه تبلیغاتی و بودجه عملیاتی فروش برای رسیدن به اهداف فوق.
۳۰) ایفای نقش مشاور بازاریابی مدیر عامل در کلیه ی زمینه های بازرگانی، بازاریابی؛ فروش، تدارکات، صادرات، تولید، سرمایه گذاری و…در صورت لزوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بیست − 14 =

من معتقدم موفقیت زمانی به دست می آید که یک قدم جلوتر برویم؛ یعنی ضمن استقبال از ناملایمات و سختی ها شکست را بخشی از زندگانی خود بدانیم.