استانداردهای اخلاقی در بازاریابی شبکه ای - شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه استانداردهای اخلاقی در بازاریابی شبکه ای - شبکه گویای مسلم عابدی مدیسه

استانداردهای اخلاقی در بازاریابی شبکه ای

خانه » بازار یابی » استانداردهای اخلاقی در بازاریابی شبکه ای
زمان : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ دسته بندی : بازار یابی, وبلاگ

استانداردهای اخلاقی در بازاریابی شبکه ای

اخلاق در کسب و کار از اصول اساسی پیشرفت و دست یابی به اهداف در هر حرفه و شغلی است. با نگاهی به کسب و کارهای مختلف پی خواهیم برد که هر کدام از آن ها دارای اصول اخلاقی برای کار خودشان هستند و خود را ملزم به رعایت آن می دانند. حرفه بازاریابی شبکه ای هم به عنوان کسب و کاری در حال توسعه، از این امر مستثنی نیست. انجمن فروش مستقیم (DSA) به عنوان نهاد تصمیم گیر در زمینه بازاریابی شبکه ای، به منظور هدایت مشارکت کنندگان و طرفداران روش توزیع فروش مستقیم به سمت اخلاقیات، استانداردهایی را تعریف کرده است و با ارسال آن به تمامی شرکت های عضو، آنان را ملزم به متعهد بودن و حمایت از این استانداردها کرده است. این استانداردها، ارزش های اخلاقی بالایی را منتقل می کند و حتی پا را فراتر از الزامات قانونی نیز گذاشته است. تدوین این استانداردها در جهت تأمین امنیت فروشندگان مستقیم، مصرف کنندگان و عامه مردم است.
وظایف هر کدام از افراد مشارکت کننده در حرفه فروش مستقیم بنا بر بیانیه انجمن فروش مستقیم:
الف)انجمن فروش مستقیم: رسالت اصلی آن حمایت از حقوق مصرف کنندگان است و خطی مشی هایی را برای برقراری امنیت و حفاظت مصرف کنندگان و فروشندگان مستقیم از فعالیت های نا بهنجار وضع کرده است.
ب) فروشندگان: وظیفه اصلیشان تأمین رضایت مصرف کنندگان و آموزش صحیح مشتریان احتمالی در جهت عملکرد بهتر آنان است. انجمن به فروشندگان توجه به تفاوت های آموزشی در شرکت های فروش مستقیم قانونی و طرح های هرمی را گوشزد کرده است.
ج) شرکت های عضو انجمن فروش مستقیم: این شرکت ها باید متعهد و وفادار به کدهای اخلاقی تعیین شده توسط انجمن باشند. انجمن، شرکت ها را ملزم به فعالیت های شفاف و در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان به عنوان هسته اصلی فعالیت بازاریابی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

سه + پنج =